سخنگوی کرملین سخنان ترامپ درباره حل و فصل مناقشه اوکراین در یک روز را داستان سرایی خواند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی گفت که سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور آمریکا شود، در یک روز به درگیری در اوکراین پایان می‌دهد، داستان سرایی است.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه نگار پاول زاروبین گفت: «فکر نمی‌کنم چوب جادویی وجود داشته باشد. انجام چنین کاری در طول یک روز غیرممکن است.»

به گفته دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، می‌توان فرض کرد که اگر رئیس جمهور بعدی ایالات متحده در جریان تحلیف، توقف حمایت از اوکراین را اعلام کند و از طرفین بخواهد پشت میز مذاکره بنشینند، آنگاه در چند ساعت چه اتفاقی خواهد افتاد.

پسکوف با تاکید بر اینکه این موضوع خارج از داستان نیست و داستان سرایی است، گفت: «ایالات متحده علیرغم بسیاری از اظهارات مخالف، مستقیماً در درگیری‌های اطراف اوکراین دخالت دارد، آنها تمایل به افزایش درجه مشارکت در این درگیری را نشان می‌دهند. در دوران ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، روابط روسیه و آمریکا به نقطه انقطاع رسید، کاسه صبر طرف روسی لبریز شد.»

وی معتقد است که روابط بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در یک روز قابل احیا نیست.

پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد که دخالت ایالات متحده در درگیری در اوکراین می‌تواند عواقب فاجعه باری برای کل اروپا داشته باشد.

سخنگوی کرملین قبلاً کشور‌هایی را که مستقیماً در درگیری در اوکراین درگیر هستند فهرست کرده بود. ایالات متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس از جمله این کشور‌ها هستند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار