وزارت خارجه ارمنستان یکشنبه اعلام کرد که ایروان دهمین بسته پیشنهادی خود را برای صلح با جمهوری آذربایجان ارائه کرده و آماده برقراری صلح در منطقه است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: واهان کاستانیان معاون وزیر خارجه ارمنستان در کنفرانس ارمنستان و اتحادیه اروپا که در حاشیه نشست GLOBSEC برگزار شد، شرکت کرد.

این بیانیه افزود: کاستانیان در سخنرانی خود به تشریح سیاست خارجی ارمنستان پرداخت و بر اهمیت تنوع‌بخشی در راه‌های دفاع از حاکمیت کشور، مرز‌های بین‌المللی و دموکراسی تاکید کرد.

وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد: وی درباره حل اختلافات در روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت که ایروان دهمین بسته خود برای صلح میان کشور را به باکو ارائه کرده است. وی همچنین بر آمادگی ایروان برای برقراری صلح در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شنبه در کنفرانسی خبری اظهار کرد: ارمنستان ۳۰ اوت (۹ شهریور) به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد که بر اساس موادی که پیشتر مورد توافق قرار گرفته بود، یک معاهده صلح را امضا کرده و بقیه موضوعات را به مذاکرات آتی موکول کنند.

پاشینیان گفت که او گمان می‌کند که روابط دیپلماتیک پس از امضای این توافق برقرار خواهد شد و چارچوب دیگری برای گفتگو در مورد همه مسائل ممکن خواهد بود.

نخست وزیر ارمنستان گفت: هر کشوری حق دفاع از خود را دارد و این حق قابل مناقشه نیست، زیرا بر اساس قوانین بین‌المللی دولت‌ها متعهد به حفاظت از شهروندان خود هستند و اصلاحات اخیر در ارتش ارمنستان نیز منحصرا برای نیل به این هدف است.

وی افزود که به الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده که یک دیدار دوجانبه برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار