رئیس سرویس جاسوسی رژیم‌صهیونیستی می‌گوید برای حصول توافق آتش‌بس، نظامیان اشغالگر باید از دو کریدور فیلادلفی و نتزاریم عقب‌نشینی کنند.

دیوید بارنیا، رئیس موساد می‌گوید که بحث بر سر حضور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در دو کریدور مهم غزه همچنان مهم‌ترین دلیل عدم حصول توافق است و ارتش اشغالگر باید از این دو کریدور عقب‌نشینی کند تا توافق آزادسازی اسرا به نتیجه برسد. 

به گزارش الجزیره به نقل از اسرائیل هیوم، «بارنیا» این اظهارات را روز جمعه در یک دیدار خصوصی با بستگان اسرای صهیونیست بیان کرد و به آنها اطلاعاتی در خصوص وضعیت مذاکرات آتش‌بس داد. 

رئیس موساد گفت که مذاکره‌کنندگان صهیونیست تا کنون بر حفظ حضور نظامی در کریدور‌های «فیلادلفی» و «نتزاریم» تاکید کرده‌اند، اما حماس همچنان خواستار عقب‌نشینی کامل آنان است. او در نهایت گفت که حفظ حضور نظامی در این کریدور‌ها از نظر عملیاتی ضروری نیست. 

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن هرگونه توافق برای تبادل اسرا و آتش‌بس باید شامل حفظ حضور صهیونیست‌ها در کریدور فیلادلفی واقع در مرز بین غزه و مصر باشد. شبکه عبری کان صبح جمعه گزارش داد که هشت وزیر از این تصمیم حمایت کردند، «یوآو گالانت» وزیر جنگ مخالف آن بود و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی از رای دادن خودداری کرد.

گفته می‌شود گالانت خواستار تشکیل جلسه کابینه برای لغو این تصمیم شده است. 

مصر و قطر به عنوان کشور‌های میانجی ماه‌هاست در تلاش هستند تا توافق تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه را به سرانجام برسانند. این تصمیم با کارشکنی‌های نتانیاهو و طرح شروط جدید او از جمله حفظ حضور نظامی دو کریدور‌های مهم غزه تا امروز نا تمام مانده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار