وزير دارايي انگليس اذعان کرد بحران اقتصادي اين کشور عميق و ريشه اي و چند بعدي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون انگليس ؛‌ديويد آزبورن افزود : آمار و ارقامي که درباره شاخصهاي اقتصادي انگليس منتشر مي شود به ما يادآور مي شود که انگليس در وضع اقتصادي بسيار دشواري قرار دارد. وضع اقتصادي انگليس بويژه در سال گذشته بسيار بد بود. انگليس با مشکلات شديدي در داخل کشور مواجه است. بدهي هاي کشور در طول سالها افزايش يافته و انباشت شده است. انگليس در عرصه خارجي نيز مشکلاتي دارد بطوريکه بازارهاي اصلي براي صادرات انگليسي يعني در کشورهاي اروپايي با رکود اقتصادي مواجه هستند که بر وضع اقتصادي انگليس تاثير مي گذارد. يا بايد از اين مشکلات فرار کرد يا اينکه به مواجهه با آن پرداخت. من کاملا مصمم هستم که با اين مشکلات مواجه شوم و مقابله کنم و بر آنها فائق بيايم.

 آزبورن در پاسخ به سوالي درباره رکود اقتصادي در انگليس گفت: براي خلاص شدن از وضع کنوني بايد کسري بودجه و بدهي هاي کشور کاهش پيدا کند. انگليس طرحهايي هم براي اين منظور دارد که نتايجي داشته است. انگليس از نظر رشد اقتصادي به کشورهايي همانند چين يا هند وابسته نيست. صادرات انگليس به اين کشورها زياد است. به هرحال، واقعيت اين است که بايد فضايي رقابت براي اقتصاد انگليس بوجود آورد و از اين منظر به ايجاد فرصتهاي شغلي مبادرت کرد. مشکلاتي که در حال حاضر متوجه اقتصاد انگليس است در طول سالهاي طولاني شکل گرفته و بسيار عميق است.

 بنابراين، فائق آمدن بر اين مشکلات بسيار دشوار است. دولت انگليس هزينه هايش را در بخشهاي رفاهي کاهش داده و اين مبلغ را براي احداث جاده ها و ريل راه آهن و شبکه هاي ارتباطاتي و همه بخشهايي هزينه کرده است که براي رشد اقتصادي و ايجاد فرصتهاي شغلي ضروري است. اين انتخابي بوده که دولت کنوني انگليس انجام داده و نتيجه آن افزايش سرمايه گذاري در زيرساختهاي اقتصادي براي آينده و ايجاد فرصتهاي شغلي بوده است. نمي توان با ادامه سياستهاي رفاهي ، بدهي هاي کشور را افزايش داد.

آزبورن در ادامه گفت:هيچ راه معجزه آسايي براي حل مشکلات انگليس وجود ندارد. اما به هرحال بايد به اين مشکلات رسيدگي شود. درباره اتحاديه اروپا نيز بايد بگويم که انگليس بايد همچنان در اتحاديه اروپا باقي بماند البته اتحاديه اروپايي که اصلاح شود. اتحاديه اروپا بايد به ايجاد فرصتهاي شغلي براي جوانان انگليسي کمک کند و نه اينکه فضاي رقابتي اقتصادي را خفه کند. اتحاديه اروپا بايد راه حلي براي مشکلات ما باشد و نه اينکه مانعي در مسير رشد و شکوفايي اقتصادي باشد. بي ترديد، رضايت مردم انگليس بايد در اين زمينه جلب شود.


                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: انگلیس ، اقتصادی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار