سازمان پزشکان بدون مرز از تهاجم نظامیان صهیونیست به مراکز بهداشتی در کرانه باختری و تیراندازی به آمبولانس‌ها خبر داد.

در پنجمین روز از تهاجم گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که «میزان و شدت» این تهاجم بسیار نگران‌کننده است و نیرو‌های صهیونیست ضمن مسدود کردن دسترسی مردم به مراکز بهداشتی حتی آمبولانس‌ها را نیز هدف قرار می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در بیمارستان خلیل سلیمان که تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز بوده و از ابتدای تهاجم توسط نیرو‌های اسرائیلی محاصره شده است، منابع برق و آب به خطر افتاده و تیم پزشکی مجبور شد تا دیالیز کلیه را در این بیمارستان متوقف کند». 

همچنین پس از عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شاهدان عینی از تخریب اردوگاه‌های آوارگان و ضرب و شتم یکی از نیرو‌های پزشکان بدون مرز خبر دادند.

رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه به کرانه باختری یورش برده و گفته می‌شود این حمله تجاوزکارانه یکی از بزرگ‌ترین حملات از این نوع در ۲۲ سال گذشته بوده است. بنا به گزارش‌ها، مرکز حملات از شمال کرانه باختری در حال حرکت به سمت جنوب است. رسانه‌ها امروز (یکشنبه) گزارش دادند که نیرو‌های صهیونیست تمامی راه‌های منتهی به داخل و خارج شهر الخلیل را بسته و پهپاد‌ها بالای شهر در حال پرواز هستند. در همین حال، محاصره شهر «جنین» توسط رژیم صهیونیستی باعث شده فلسطینی‌ها از دسترسی به غذا، آب، برق و اینترنت محروم شوند. مقامات محلی می‌گویند ۷۰ درصد از جاده‌ها در منطقه جنین با بولدوزر تخریب شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار