رئيس مرکز مبادلات ارزي اعلام کرد: پيش بيني مي شود تا پايان سال امکان پرداخت 1 ميليارد دلار به واردات دارو صورت گيرد.

صمد کريمي رئيس مرکز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص اختصاص ارز به واردات دارو گفت: از ابتداي سال تا 91.9.22 رقم پرداخت شده بابت واردات دارو و اقلام دارو 2 ميليارد و 300 ميليون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 28 درصد رشد داشته است.

وي ادامه داد: آمار واردات دارو در سال 90، 2 ميليارد و 358 ميليون و 300 هزار دلار بوده که پيش بيني مي شود تا پايان امسال امکان پرداخت 1 ميليارد دلار به واردات دارو صورت بگيرد.

وي ادامه داد: با احتساب عملکرد 91.9.22 پيش بيني شده تا پايان سال حدود 3 ميليارد و 300 ميليون دلار جهت واردات دارو اختصاص پيدا کند که رشد آن نسبت به سال 90، 29 درصد خواهد بود.

وي ادامه داد: مرکز مبادلات ارزي نسبت به تأمين نيازهاي اقلام غيردارويي و تجهيزات پزشکي به نرخ مبادله اي اقدام کرده و بانک مرکزي توانسته عليرغم مشکلات و محدوديت در نقل و انتقالات موجود عملکرد مثبتي داشته است.

وي افزود: بانک مرکزي به ويژه اداره بين المللي و ساير ادارات بانک مرکزي در خصوص واردات دارو تعامل سازنده و خوبي با وزارت خانه هاي بهداشت، صنعت، معدن و تجارت داشته است.

وي افزود: براي تسريع واردات دارو، نمايندگان اداره بين المللي و بانک مرکزي و همچنين معاونت داروي وزارت بهداشت سفرهايي به کشورهاي مختلف داشتند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: براي مديريت و کنترل دارو، خواهان همکاري با سازمان هايي که تخصص لازم را در مباحث دارويي دارند هستيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار