مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی گفت: بنابر آمار میزان ذخایر استراتژیک کود‌های ازوته، فسفاته و پتاسه ۴۵۲ هزار تن است.

حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی در مراسم آغاز سال زراعی کشت پاییزه از افزایش متوسط مصرف کودهای یارانه ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بنابر آمار مصرف کودهای یارانه ای در سال ۹۲، ۱۲۰ کیلو بود، در حالیکه سال ۱۴۰۱ این رقم ۱۹۴ کیلو و سال گذشته به ۲۰۴ کیلوگرم افزایش یافت.

به گفته او، امسال برنامه تامین کود بر اساس توافق با سازمان برنامه و بودجه به ۳ میلیون تن افزایش یافته است که بر این اساس ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن  شامل کودهای ازوته، ۴۰۰ هزار تن فسفاته و ۲۰۰ هزار تن پتاسه است.

رسولی با بیان اینکه مشکلی در توزیع کود نداریم، افزود: توافقی در ابتدای سال با سازمان برنامه برای تخصیص کودهای ازوته برمبنای الگوی کشت و کودهای فسفاته و پتاسه برای محصولات استراتژیک داده شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی درباره آخرین وضعیت تامین کودهای یارانه ای گفت: بنابر آمار از ۳ میلیون تن برنامه ابلاغی تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن معادل ۴۳ درصد برنامه تدارک دیده شده است. همچنین میزان ذخایر استراتژیک ۴۵۲ هزار تن شامل انواع کودهای فسفاته، پتاسه و ازوته است که با توجه به اولویت کشت، ذخایر به استانها حمل شده است.

او با بیان اینکه مناطق معتدل ۴۲ درصد سهمیه را به خود اختصاص می دهند، افزود: بعد از ابلاغ هیئت وزیران روند تامین و توزیع کود اوره عادی است و به طور متوسط ۷ هزار تن کود اوره حمل می شود و همواره تلاش می کنیم که به رقم ۱۰ هزار تن در روز برسد. 

رسولی ادامه داد: تقاضا در روزهای اخیر کمتر از میزان تامین بوده است، اما به طور کلی در حوزه کود اوره نگرانی نداریم و مشکلی که شرکت های پتروشیمی طی ۲ ماه گذشته در ارتباط با عدم تحویل کود اوره داشتند، مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی گفت: امسال برنامه تامین کود پتاسه ۲۰۰ هزار تن بوده که در ۵ ماهه امسال ۱۸۰ هزار تن تامین شده است. گفتنی است بیشترین مصرف کود پتاس در ۱۵ سال گذشته طی یک ماه ۳۰ هزار تن بوده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار