معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار زمین از ابتدای سال از دست زمین‌خواران آزاد شد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آزادسازی اراضی ار دست زمین‌خواران با همت یگان حفاظت و همچنین توجه به بحث اراضی مسکونی و کشاورزی نقش بسیار موثری در کنترل اراضی دارد.

وی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری و همچنین محافظت از اراضی در این بخش، جزء برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین‌خواران توجه ویژه‌ای به اراضی استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان دارند، گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال حدود هزار و ۶۰۰ مورد تعرض به زمین‌های دولتی با مساحت بیش از ۵۶۰ هکتار به صورت فوری آزادسازی شده است.

 مالکی با بیان اینکه از فروردین تا پایان مرداد امسال، ۱۴۹ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است، گفت: براساس آن ۴۲۶ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  یادآور شد: بیشترین مساحت رفع تعرض در ۵ماه نخست امسال مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و تهران است.

وی با اشاره به اینکه همواره به دارندگان اراضی مسکونی توصیه شده که به بحث زمین و جلوگیری از ورود زمین‌خواران توجه ویژه‌ای داشته باشند گفت: جلوگیری از تغییر کاربری مسکونی نکته بسیار حائز اهمیتی است که باید تمامی کاربران زمین به آن توجه کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار