مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی گفت: بنابر آخرین آمار‌ها در طرح جهش تولید دیم‌زارها، میزان تولید به ۸ میلیون تن رسیده است.

فرامک عزیزکریمی در مراسم آغاز سال زراعی کشت پاییزه گفت: بنابر آمار در پاییز سال گذشته ۴۳ درصد و در زمستان ۹ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال بود، اما بهار امسال شرایط مساعد بود و بارش‌ها به نرمال رسید.

او با بیان اینکه میزان تولید دیم‌زارها به ۸ میلیون تن رسیده است، افزود: بنابر آخرین آمارها ۶ میلیون تن گندم، یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن جو، ۳۴۰ هزارتن حبوبات و ۲۴۰ هزارتن علوفه بدون مصرف آب، ۹۲ هزارتن دانه روغنی و ۲۵ هزارتن گیاهان دارویی در طرح جهش تولید دیم‌زارها تولید شده است.

عزیزکریمی ادامه داد: اگر اکنون برای کود و یارانه سال زراعی جدید تصمیمی گرفته نشود، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم که یکی از دلایل افزایش تولید در سال گذشته، تغذیه مناسب بود و باید سهمیه‌ها تجدید نظر شود.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد با بیان اینکه شرایط بازار برای محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، گفت: امسال بدلیل افت قیمت جو، سطح زیرکشت جو کاهش می یابد، از این رو بحث قیمت گذاری برای سال زراعی جدید باید به گونه‌ای حمایت شود تا سطح زیرکشت کاهش نیابد.

گفتنی است؛ امسال ۴ میلیون تن جو در کشور تولید شده است که با احتساب نیاز کشور، ۲ میلیون تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار