معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: از سه میلیون زائری که به کشور عراق رفته‌اند کمتر از ۸۰۰ هزار زائر باقی مانده که ظرف یکی دو روز آینده به کشور بازخواهند گشت.

مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد اوج بازگشت زائران به کشور هستیم و بخش عمده ای از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند گفت: هیچ مشکلی از لحاظ تردد برای زائران وجود ندارد و با توجه به تدابیری که در دستور کار قرار گرفته شده زائران برای بازگشت مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود : ۵۰ درصد از ترددها از پایانه مرزی مهران انجام شده و مابقی ترددها از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بوده است و طبق بررسی‌ها امسال میزان ترددها از مرز خسروی هم افزایش یافته است.

او بیان کرد: حدود ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر امسال از پایانه‌های مرزی ۶گانه وارد کشور عراق شده اند که از این تعداد حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر وارد کشور شده و تقریبا ۸۰۰ هزار نفر در کشور عراق قرار دارند که پیش بینی می‌شود این تعداد از زائران باقی مانده هم ظرف امروز و فردا به کشور بازگردند چراکه اوج بازگشت طی این دو روز است.

او یادآور شد: پیش از این به زائران توصیه کرده بودیم که بازگشت خود به کشور را به روز اربعین موکول نکنند اما با توجه به آنکه بخش عمده ای از زائران از کشور عراق خارج شده اند برنامه‌ریزی لازم برای بازگشت سایر زائران هم در حال اجرا است .

مخبر یادآور شد: خوشبختانه امکانات لازم برای استراحت زائران در پایانه‌های مرزی فراهم شده و به زائران توصیه می‌شود حتما پیش از حرکت استراحت کرده تا مشکلی برای تردد در جاده‌های کشور نداشته باشند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
همونجا بمانید ترافیکه
آخرین اخبار