مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۶ شهریور در نواحی شرق و شمال شرق و جنوب غرب کشور شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است گفت: از فردا سه‌شنبه ۶ شهریور تا جمعه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز، افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه  طی پنج روز آینده در نواحی غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود گفت: برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و ارتفاعات هرمزگان، جنوب فارس، شمال و شرق بوشهر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده، گاهی وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان  تاکید کرد: همچنین طی پنج روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی  برای فردا خبر داد و گفت: فردا سه‌شنبه ۶ شهریور در استان های  خراسان شمالی، شرق و ارتفاعات گلستان و ارتفاعات در شمال شرق سمنان شاهد  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک خواهیم بود‌.

او گفت: در پی فعالیت این سامانه، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود:در نتیجه به پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار