مدیرکل امور بندری سازمان بنادر گفت: میزان تخلیه و بارگیری در بخش عملیات کانتینری طی ۵ ماه گذشته به بیش از یک میلیون TEU رسیده که رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

فعالیت اصلی بنادر در کشور  نگهداری و همچنین تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و کالاهای نفتی وغیرنفتی است که همزمان با توسعه زیرساخت ها و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی در بنادر کشور میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین کالاهای نفتی و غیر نفتی رشد بسیار زیادی داشته و  شاهد افزایش حجم جابه جایی کالاها در این بخش هستیم.

طبق اعلام صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همزمان با تکمیل زیرساخت ها  و افزایش جرثقیل های دروازه‌ای و کانتینر  در بنادر کشور به ویژه بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی میزان تخلیه و بارگیری کالاها رشد چشمگیری داشته است.

براساس این گزارش در شرایط کنونی بخش عمده ای از کالاهای اساسی در کشور از طریق بنادر کشور تخلیه وبارگیری می شود که در این بین از ابتدای سال با تمهیداتی که در نظر گرفته شده ما شاهد رشد و تخلیه و بارگیری  کالاهای اساسی بوده ایم.

در همین زمینه عادل دریس مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سازمان بنادر و دریانوردی با  بیان اینکه  میزان تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۴۳ میلیون و ۹۶ هزار و ۴۱۴ تن بوده است، گفت: جمع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۶۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در  ۵ ماه امسال معادل ۹۴ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۷۶ تن بوده است.

وی اظهار کرد: میزان تخلیه کالاهای نفتی طی پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۱۰ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۲۴۸ تن بوده است گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل۲۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۸ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۳۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۴۶ تن بوده است.

دریس به میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر کشور طی ۵ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۶۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۱۳۱ تن  مجموع  کالاهای غیر نفتی و نفتی بوده که از این میزان ۳۲ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۱۶۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۹ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۶۵ تن  نفتی بوده‌ است.

وی به عملیات کانتینری  و تخلیه‌ و بارگیری  کالاها اشاره‌ کرد و گفت: در  بخش عملیات کانتینری نیز طی پنج ماهه امسال، معادل یک میلیون و ۷۹ هزار و ۵۱۶ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۹۰ TEU بود، رشد ۴درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی  حاکی از افزایش خدمات زیربنایی و تکمیل تجهیزات برای اجرای این بخش بوده است.

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار