وزیر راه و‌ شهرسازی گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های مسکن و حمل‌ونقل و تحقق بندهای برنامه هفتم جزو اولویت‌های برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

امروز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ نخستین جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم با حضور فرزانه صادق، معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در ساختمان دادمان برگزار شد؛ بنابراین گزارش در این نشست همه اعضای جلسه چالش‌های و موارد موردتوجه در زیرمجموعه مدیریت خود را بیان کردند و به برخی سؤالات وزیر راه و شهرسازی پاسخ دادند.

همچنین فرزانه صادق  در شورای معاونان، دستور بررسی مسائل وزارتخانه، ارائه راهکار‌های پیشنهادی و بررسی و نهایی کردن آنها در جلسات اختصاصی را داد.

وی در ادامه بر اجرای برنامه هفتم توسعه در دو بخش مسکن و حمل‌ونقل تأکید کرد و خواستار بررسی راهکار‌های تحقق این اهداف شد.

وزیر راه و شهرساز ی تأمین مالی طرح‌های در دست انجام را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد و خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تأمین مالی پروژه‌ها شد.

همچنین امروز فرزانه صادق به همراه معاون حمل‌ونقل این وزارتخانه از مرکز پایش معاونت حمل‌ونقل بازدید کرد.

بنابراین گزارش در مرکز پایش معاونت حمل‌ونقل علاوه بر ارائه تصاویر زنده محورهای شریانی، آمار پیش‌بینی سفرهای زائران اربعین در محورهای مختلف حمل‌ونقل، ثبت آمارهای روزانه ترددهای انجام شده و آمارهای ثبت شده زمان مشابه در سال‌های گذشته ارائه شده است.

بنابراین گزارش از اول صفر تا پایان روز یکشنبه ۲۰ صفر (۴ شهریور) از کل زائران خروجی به تعداد ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۲۵۴ مسافر، به تعداد ۳ میلیون ۳۹۸ هزار و ۵۳۶ نفر زمینی و ۲۲۳ هزار و ۷۱۸ نفر هوایی به عتبات سفرکرده‌اند که شامل تردد ۹۳.۸ درصد به‌صورت زمینی و ۶.۲ درصد هوایی بوده است.

همچنین به تعداد ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۵۳ نفر از زائران عتبات به کشور برگشته‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۵ نفر زمینی و ۱۶۷ هزار و ۶۲۸ هزار نفر هوایی بوده است.

بنابراین گزارش حدود ۴۶.۳۸ درصد از زائران از مرز مهران خارج شده‌اند.

برچسب ها: حمل ونقل ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار