افتتاح سرویس ویژه که در سطح ملی از سوی بورس کالای ایران و همکاری تعدادی از بانک های کشور گام مهمی در ایجاد رقابت در بازار مالی کشور تلقی می شود .

رضا باقری اصل مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات  بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : به زودی خبر افتتاح یک سرویس ویژه که در سطح ملی از سوی بورس کالای ایران با همکاری تعدادی از بانک های کشور ایجاد شده است و گام مهمی در ایجاد رقابت در بازار مالی کشور تلقی می شود ، به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

وي در خصوص موانع پیش روی الکترونیکی نمودن معاملات در بورس کالای ایران ادامه داد: یکی از موانع پیش روی الکترونیکی نمودن معاملات در بورس کالای ایران، فقدان ارتباط امن بین دفاتر کارگزاران و بورس بود که با همکاری وزارت ارتباطات و  فن آوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و مساعدت ویژه شرکت مخابرات استان تهران این شبکه ارتباطی هم اکنون راه اندازی شده است.

:وي ادامه داد : توسعه الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای معاملات در بورس کالای ایران با اجرای شبکه ارتباطی گسترده کشوری ادامه یافته است.

وي اظهار داشت: شبکه گسترده در دو بستر شبکه مخابراتی و زیرساخت کشور و شبکه بدون سیم وایمکس ، امکان برقراری ارتباط الکترونیکی امنی را بین بورس کالای ایران و کلیه فعالان و  ذی نفعان از جمله کارگزاران فراهم می کند.  

وی افزود : با برقراری ارتباط فیبر نوری بین بورس و مخابرات که مبتنی بر IP/MPLS به همراه پروتکل های امنیتی IPSEG و GRE است ، یکی از امن ترین و پایدارترین راه های ارتباطی بین ذی نفعان و بورس کالای ایران برقرار گردیده است و بر اساس این بستر ارتباطی امن، کلیه کارگزاران بورس کالای ایران می توانند در دفاتر خود در هر نقطه شهر تهران و نیز سایر شهرهای کشور نظیر اصفهان که دسترسی به پورت های MPLS مخابرات برای آنها فراهم باشد، به شبکه اختصاصی بورس کالای ایران متصل شوند.

باقری افزود: با همکاری شرکت مخابرات ایران، این امکان در صورت درخواست کارگزاران در سایر شهرهای کشور نیز قابل توسعه است. /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار