کیفیت نفت خام تولیدی منطقه نفت شهر با کاهش گاز هیدروژن سولفور همراه نفت ارتقا یافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رئیس مهندسی فرآورش شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: غلظت بالای سولفید هیدروژن (H2S) موجود در نفت خروجی از واحد بهره برداری نفت شهر، سبب ایجاد مشکلات زیادی برای واحدهای مختلف عملیاتی در زمینه خوردگی خطوط انتقال نفت و صنایع پایین دستی، همچنین آلودگی های زیست محیطی می شد.

سعید ناصری پور توضیح داد: مهندسان واحدهای عملیات و امور فنی منطقه نفت شهر برای نخستین بار با تزریق گاز به برج گوگردزدایی واحد نمک زدایی نفت شهر به وسیله یک خط لوله 2 اینچی جدید منشعب شده از مسیر گاز خروجی از Fuel gas scrubber برای بهبود شرایط فرآیندی HOT STRIPPING در واحد بهره برداری نفت شهر، توانستند هیدروژن سولفور موجود در نفت خام خروجی از این واحد بهره برداری را از ppm 250 به کمتراز ppm80 برسانند.

بر پایه این گزارش، غلظت بالای H2S موجود در نفت خروجی، علاوه بر پایین آوردن کیفیت نفت خام، سبب خوردگی خطوط انتقال نفت، همچنین آلودگی های زیست محیطی می شود و این مهم خطرهای جانی زیادی برای کارکنان مناطق عملیاتی ایجاد می کند که خوشبختانه این مشکل با تلاش متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در نفت شهر برطرف شد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ساختار جدید شرکت ملی نفت ایران است.

این شرکت ظرفیت تولید روزانه 156 هزار بشکه نفت خام و پنج میلیون متر مکعب گاز را دارد، بر اساس برنامه چشم انداز این شرکت روزانه 440 هزار بشکه نفت و 15 میلیون متر مکعب گاز در این شرکت تولید خواهد شد.
 
حوزه فعالیت این شرکت هم اکنون در استان های کرمانشاه، ‌ایلام، لرستان و قم است و در آینده هر مخزن نفت و گازی که در استان های غربی کشور به مرحله بهره برداری برسد، در حیطه فعالیت این شرکت قرار خواهد گرفت./س
برچسب ها: نفت ، تولید ، گاز ، هیدروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار