سخنگوی مرکز مبادله گفت: یکشنبه ۲۸ مرداد چهل و چهارمین حراج حضوری شمش طلای این مرکز برگزار خواهد شد.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون در مرکز مبادله چهل و سه حراج حضوری شمش طلا برگزار شده است که در این چهل و سه حراج ۸ هزار و ۱۷۳ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان فروخته شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته قابل توجه در رابطه با معاملات شمش طلا در مرکز این است که شاهد بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بودیم که اتفاقی بسیار حائز اهمیت است و آن را در مرکز مبادله دنبال می‌کنیم.

همچنین بالسینی در خصوص زمان حراج چهل و چهارم هم بیان کرد: چهل و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۷ مرداد ماه، در چهل و چهارمین حراج این مرکز شرکت کنند.

او همچنین می‌گوید: انسجام‌بخشی و ساختاردهی به بازار معاملات عمده طلای کشور و ارتقاء شفافیت بازار معاملات شمش طلا و امکان نظارت و سیاستگذاری بهتر بانک مرکزی از جمله مزایای عرضه شمش طلا در مرکز است.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

برچسب ها: شمش طلا ، مرکز مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار