مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آمار ۶۴ میلیون راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان واکسینه رایگان شدند.

رضا اسدی، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک ppr صرفا مخصوص دام سبک است که برنامه مدون و هدفمند آن همه ساله در سازمان دامپزشکی تدوین می شود.

به گفته او، امسال برنامه واکسیناسیون بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان از ابتدای فروردین آغاز شد و پایان تیرماه مطابق برنامه به اتمام رسید که بر این اساس ۹۵ درصد جمعیت دام سبک گوسفند و بز علیه بیماری واکسینه شدند.

اسدی ادامه داد: سازمان دامپزشکی با پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون دام سبک موفق به عملیات پیشگیرانه و کنترلی شد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه ۶۴ میلیون راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به طور رایگان واکسینه شدند.

به گفته او، در مناطقی که به دلایل مختلف از جمله مناطق دورافتاده و سخت گذر که در فاز اصلی در آنها واکسیناسیون انجام نشده باشد، در فاز لکه‌گیری که بلافاصله بعد از فاز اصلی آغاز می‌شود پیش‌بینی لازم جهت پوشش واکسیناسیون دام‌های مناطق موردنظر نیز شده است.

اسدی گفت: در کنار واکسیناسیون که توسط اکیپ‌های مایه‌کوب بخش دولتی یا واکسیناتور‌های بخش خصوصی در قالب خریدخدمت با مراجعه به تمام واحد‌های روستایی، عشایری و صنعتی دام سبک انجام می‌شود موضوعات دیگری از جمله آموزش و ترویج، برقراری سیستم مراقبت و بررسی کانون‌های احتمالی نیز در دستور کار برنامه ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار