سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند از انجام واکسیناسیون رایگان بیش از ۸۱ هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله در شهرستان گتوند خبر داد.  

هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با اعلام این خبر افزود: بیش از ۸۱ هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله در کلیه واحد‌های دامی عشایری و روستائی شهرستان گتوند با توان بخش دولتی و خصوصی به صورت کاملا رایگان واکسینه شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری آبله به شدت مسری بوده و حتی می‌تواند در گله‌های غیر واکسینه تلفات زیادی داده و خسارات جبران ناپذیری را به دامداران تحمیل نماید گفت: بیماری آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی است که با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک بروز می‌نماید و عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است، لذا بهترین راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون می‌باشد.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با بیان اینکه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی است، افزود: دامداران در صورت بروز بیماری، برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی باید از جا به جا کردن دام خودداری و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.