مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۲۶ مرداد شاهد کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب پنجشنبه در  نواحی شرق و شمال کشور شاهد تشدید بارش ها خواهیم بود گفت: در نواحی شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز، همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی  با بیان اینکه در استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و یزد، رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و رگبار  و رعد و برق در برخی نقاط دور از انتظار نیست گفت: فردا  جمعه  در استان های اصفهان ، کرمان و فارس در مناطق گسترده تری از شمال غرب در برخی نقاط از استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق استان مرکزی، قم و شمال اصفهان  شاهد رگبار و رعد وبرق خواهیم بود گفت:  در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق و فارس رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان در برخی مناطق شمال غرب و سواحل خزر رگبار رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد گفت: همچنین طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، گاهی غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در نیمه شمالی کشور از جمعه دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد. پنجشنبه و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است. شنبه علاوه بر آن خلیج فارس نیز مواج می شود. دریای خزر از امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار