کارشناس بازار سرمایه گفت: خبر انتشار اوراق تبعی فروش کورسوی امیدی که در آخرین روز کاری هفته کمی به بهبود تقاضا و متعادل شدن تابلوی معاملات منجر شد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته‌ای که دامنه نوسان سهام یک و صندوق‌ها سه درصدی بودند، فرسایش و فروش همچنان ادامه داشت. متاسفانه کمترین حجم معاملات چندماه اخیر دراین هفته ثبت شد که به تنهایی نشان از حال بیمار بازار می‌دهد. در ریسک‌های سیاسی بجز محدود کردن دامنه‌ی نوسان یا تعطیلی بازار، سیاست حمایتی دیگه‌ای را شاهد نبودیم.

او می‌گوید: هرروز بر تعداد سهامداران اعتباری و کال مارجینی که تحت فشار تسویه و فروش هستند افزوده می‌شود، سه شنبه با ۵۰۸ نماد در صف فروش یک درصدی، یکی از رکود‌های بیشترین نماد در صف فروش در کل تاریخ بورس بود. درنهایت بعد از کلی گلایه به کم کاری و دستکاری‌های سازمان، ظاهرا برنامه‌هایی برای حمایت و کاهش فشار فروش بازار ارائه داده اند که مهمترین آنها انتشار اوراق تبعی فروش (بیمه سهام) است که جزئیات آن در هفته پیش رو مشخص خواهد شد؛ کورسوی امیدی که در آخرین روز کاری هفته کمی به بهبود تقاضا و متعادل شدن تابلوی معاملات منجر شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هر چند کاهش سودآوری شرکت‌ها ناشی از سیاست‌های مالی دولت (افزایش نرخ انرژی برای صنایع)، سیاست‌های کنترل دستوری (نرخ دلار نیما، نرخ گذاری دستوری) و کاهش قیمت‌های جهانی حقیقتی است که بر آن واقف هستیم، اما باز توجیح این قیمت‌های نابود شده تابلوی معاملات نیست، از سویی نرخ دلار نیمایی روند صعودی گرفته، نرخ بهره کاهشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار