عضو كميسيون قضايي مجلس نهم گفت: بخشنامه زندانيان معسر، داراي تعدادي موافق از ميان اعضاي اين كميسيون بوده که تبديل آن به قانون امكان‌پذير است.

محمد رزم در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بخشنامه زندانيان معسر كه از سوي رئيس قوه قضاييه ابلاغ شده است، اظهار داشت: اگر شخص از پرداخت دیون مالي امتناع کرد باید به زندان برود و این در حالی است که فرد توانایی پرداخت دین را داشته باشد.

وي افزود: این موضوع به یک رویه در دستگاه قضا تبديل شده اما زنداني شدن فرد معسر جزء مفاد قانون نیست.

عضو كميسيون قضايي مجلس نهم با بيان اينكه حبس فرد معسر خلاف شرع  محسوب مي‌شود، افزود: در صورت تشخيص اتهام فرد به محكوميت مالي بايد تا زمان پرداخت مال( يوم‌الادا)در زندان بماند، اما هنگاميكه شخص درآمدي نداشته و معسر بوده زندان رفتن وي فايده‌اي نخواهد داشت.

رزم با اشاره به برداشت رئيس قوه قضاييه از ماده 2 محكومان مالي گفت: بازداشت فرد معسر به دليل عدم توانايي پرداخت مال صحيح نيست و بايد از تباهی و تضییع حقوق اشخاص جلوگيري شود.

وي با بيان اينكه نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي در دست بررسي است، تصريح كرد: اين لايحه در كميته حقوق خصوصي مطرح و با اختلافات ايجاد شده بر وجود بخشنامه زندانيان معسر، كارشناسي دقيق‌تري بر اين طرح صورت گرفته است كه طي روزهاي آتي در كميسيون قضايي بررسي مي‌شود.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: بخشنامه زندانيان معسر، داراي تعدادي موافق از ميان اعضاي اين كميسيون بوده که تبديل آن به قانون امكان‌پذير است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار