معاون سازمان بازرسی گفت: مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های عمومی کشور برای طرح آب‌رسانی روستایی مصوب شد.

ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به ورود سازمان بازرسی به طرح جهاد آب‌رسانی روستایی اشاره کرد و گفت: متعاقب تفاهم‌نامه جهاد آب‌رسانی در سال ۱۴۰۰ و تصویب مبلغ اولیه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستای کشور به مدت ۳۰ ماه؛ ملاحظه شد در سال ۱۴۰۲ و با گذشت چندین ماه از آغاز سال هیچ گونه اعتباری به این طرح اختصاص نیافته است.

وی افزود: این امر سبب شده بود مطالبات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور افزایش یابد و برخی پروژه‌ها تعطیل و بطور نیمه کاره رها شده و به رغم صرف هزینه‌های بسیار زیاد، وارد مدار بهره برداری نشوند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع از مسئولان وزرات نیرو اخذ توضیح شد و با برگزاری جلسات متعدد لزوم تامین مالی این طرح بزرگ در سطح کشور به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چالشی به سبب تعدد قرارداد‌های منعقده به وزارت نیرو تاکید شد.

شیرعالی گفت: نهایتا در سال جاری مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های عمومی کشور برای این طرح مصوب شد و تاکنون شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده که در تسریع کار و اتمام بهره‌برداری تعدادی از پروژه‌های آب‌رسانی روستایی اهمیت بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار