نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران گفت: ترور شهید هنیه باعث شعله‌ور شدن مقاومت می‌شود و آغازی برای مقاومت بیشتر مردم فلسطین است.

خالد قدومی امروز یکشنبه ۱۴ مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» گفت: فقدان شهید سپهبد اسماعیل هنیه را خسارت بزرگ می‌دانیم، اما ترور رهبران را باعث شعله‌ور شدن مقاومت می‌دانیم همانطور که بعد از شهادت شیخ احمد یاسین، قاسم سلیمانی و فؤاد شکر، برای مقاومت و جهاد مصمم‌تر شدیم.

وی یادآور شد: حقوق بشر واقعا یک مفهوم انسانی، گسترده و عمیق است. حقوق بشر یعنی کرامت انسان و انسان عزتمند.

وی ادامه داد: حقوق بشر در سازمان‌ملل به این دلیل آغاز شد که حفظ امنیت و انسانیت بشر مورد توجه باشد، اما برای رژیم‌های درنده و کودک‌کش که در جهان اقلیت هستند، حقوق بشر معنا ندارد.

قدومی گفت: آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان باعث اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی هستند و با این اقدام خود امنیت جهان را تهدید کرده‌اند در حالی که اکثر کشور‌های دیگر جهان ناظر آن بودند.

آمریکا جنایت ترور هنیه را وتو می‌کند

نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران با اشاره با ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر اسبق و شخصیت سیاسی و دیپلماسی و انسانی بود، امام مسجد و حافظ قرآن و شخصیت فرهنگی و سیاسی بود. او در ۱۰ ماه اخیر با زبان گفتگو و دید باز با دنیا صحبت کرد و حماس را به خوبی معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید هنیه بحث کشور آزاد فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود را مطرح می‌کرد که در نهایت اسرائیل این شخصیت عظیم را در زمین شریف جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساند.

قدومی افزود: اگر این اتفاق برای شخصیت دیگر بیفتد در ظرف ۲۴ ساعت شورای امنیت منعقد می‌شود و زیر فصل هفتم ارتش بزرگ تشکیل و جنگ بزرگی آغاز می‌شود ولی، چون جنایت از سوی اسرائیل است، آمریکا آن را وتو می‌کند.

نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران تاکید کرد: حقوق بشر اسلامی که به همت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبر معظم انقلاب تأسیس شده، آمده تا بگوید حقوق یشر یعنی کرامت انسان و فرقی نمی‌کند مسلمان باشد یا مسیحی یا یهودی، عرب باشد یا غیر عرب. ولی عنوان دیگر حفظ حقوق بشر یعنی این نیست که اگر شما را ترور کردند شما مجازات نکنید. این هم باید جزو حقوق بشر اسلامی باشد که مجرم را مجازات کرد.

قدومی یادآور شد: رژیم صهیونیستی ۵۰ هزار فلسطینی را به شهادت رساند، ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند، ۱۶ هزار نفر از شهدا کودک هستند، ۶۰۰ هزار کودک پدر و مادر ندارند.

وی اضافه کرد: امسال ۹ هزار نفر نتوانستند در کنکور شرکت کنند، چون شهید شده‌اند و ۱۸۰ هزار آواره در خان یونس مستقر هستند. حقوق بشر و سازمان ملل کجاست؟

برچسب ها: حماس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار