اصفهان؛

شهرداری‌ها به نهادهای فرهنگی اجتماعی ارتقا پیدا کرده‌اند

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرستان کاشان از طریق ساز و کارهای شهرداری انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مؤمنیان در نشست خبری کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی اظهار کرد: محتشم کاشانی یک شخصیت برجسته در حوزه علم و فرهنگ ایران بوده که دارای مؤلفه‌های بین‌المللی برای شعر و ادب ایران است، ما مفتخریم که این شخصیت بزرگ مربوط به منطقه ما بوده و شهرت محتشم نام کاشان را در جهان بلندآوازه کرده است.

وی افزود: شاعران زیادی را در کاشان داریم و از این جهت دارای پتانسیل بالایی هستیم، اگر تنگناهای مالی اجازه دهند، جا دارد که هر سال برای هر کدام کنگره‌های بزرگی برگزار کنیم؛ ما به دنبال توجه نسل جوان به ریشه‌های فرهنگی کشور هستیم، یکی از راه‌های مقابله با بحران هویت در قشر جوان جامعه همین برنامه‌های فرهنگی است.

فرماندار کاشان عنوان کرد: اگر در حوزه فرهنگی اجتماعی از کاشان با نام نیک یاد می‌شود، اگر در حوزه اقتصادی و بازرگانی یا حوزه گردشگری جایگاه خوبی داریم به واسطه تلاش نیروهای انسانی این منطقه است؛ منطقه ما از بعضی جهات جاذبه‌ای ندارد اما چیزی که جذابیت ایجاد کرده، توانمندی و خردورزی کاشانی‌ها است.

وی ادامه داد: بر اساس گفته یکی از محققان کشور، رندی مخصوص مردم منطقه کاشان است چراکه توان تبدیل شرایط بالقوه را به بالفعل دارند؛ کاشان بر سر راه‌ها به وجود نیامده است بلکه راه‌ها را به سمت کاشان کج کرده‌اند و این موارد از جمله برجستگی‌های شهر کاشان است.

مؤمنیان اذعان داشت: شهرداری‌ها از یک سازمان مدیریت خدمات شهری به نهادهای فرهنگی اجتماعی ارتقا پیدا کرده‌اند، بخش عمده‌ای از برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرستان کاشان از طریق ساز و کارهای شهرداری انجام می‌شود، این باعث افتخار است که در کشور در بین نخستین شهرهایی قرار داریم که از ظرفیت شهرداری‌ها برای فعالیت فرهنگی استفاده می‌کنیم.

وی دهه فجر امسال را در کاشان پربارتر از سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد: نمایشگاه کتاب یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های فرهنگی کاشان در این دهه مبارک است؛ همچنین افتتاحیه‌ها و کلنگ زنی‌هایی به دلیل این مناسبت مهم در این دهه انجام خواهد شد.

فرماندار کاشان در ادامه گفت: شخصیت‌های بزرگ و مطرح کشوری در کنگره بین‌المللی محتشم به داوری آثار می‌پردازند که این شایسته و درخور شأن کاشان است، همچنین برنامه‌های متعدد جانبی در کنار این کنگره در نظر گرفته‌ شده است.

وی اذعان کرد: در حوزه فرهنگی شهرستان کاشان سال میمون و مبارکی را شاهد هستیم؛ برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی، نمایانگر نتیجه دادن رویکرد دولت تدبیر و امید در مقوله فرهنگی و اجتماعی است.

مؤمنان در پایان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در شهرستان کاشان مطرح کرد: این رویکرد در شهرستان کاشان مایه مباهات است، چرا که در مسیر بازگشت به اوج در حال قدم گذاشتن هستیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.