اصفهان؛

رشد بی‌امان فست فودها و کاهش غم‌انگیز کتابفروشی‌ها در استان اصفهان

استاندار اصفهان از رشد بی امان فست فودها و کاهش غم انگیز کتابفروشی ها طی چند سال گذشته در این استان اظهارنگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور، امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان گفت: اجرای طرح‌های مبتکرانه‌ از جمله نذر کتاب، طرح عیدانه و شاگرد اولی اصفهان در این طرح‌ها در یکی دو سال گذشته بخشی از این نگرانی را رفع‌کرد.

وی،با تاکید بر پیوند برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی با تکریم خادمان کتاب افزود: رویکرد هم‌اندیشی و تلاش برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و رواج مطالعه همگانی و عرضه آثار فاخر به جامعه و تجلیل فعالان و ناشران دستاوردهای مفید و موثری می‌تواند داشته باشد.

استاندار اصفهان ترویج فرهنگ مطالعه و نقش آن در توسعه کشور را تاکیدکرد و گفت:

امروز در کاشان، شهری که نسبش با کتاب کهنسال است و هنوز با میراث گرانبهای کتاب در تاریخ می درخشد شاهد رویداد فرهنگی بزرگی هستیم.

زرگرپور، در ادامه ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت 15 خرداد، انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم گفت:امروز بعد از گذشت 38 سال به‌رغم تمامی تحریم‌ها و تهدیدها این انقلاب استوارتر به راه خود ادامه می دهد.

وی،با اشاره به‌اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه و بازیگر اصلی ایفای نقش می کندتصریح کرد: آرامش و امنیت امروز ما از برکت خون پاک شهدا است.

به‌گفته‌وی،ایران یکی از سه کانون تمدن ساز بشری و خاستگاه علم و دانش و مدنیت و شهرنشینی با مردمانی پرتلاش و خلاق است اما در طول سالیان با روی کار بودن حاکمان بی تدبیر بویژه در دوره قاجار و پهلوی دچار عقب ماندگی و پشرفت و وابستگی به دیگر ملل شده بود.

استاندار اصفهان افزود: رویای تمدن بزرگ و جزیره ثبات در آن سالها به سرابی بی حاصل بدل شده بود اما در اوج ناامیدی مردی از تبار خون در 15 خرداد 42 نهضت انقلاب را آغاز کرد و با یاری مردمی مجاهد انقلاب اسلامی ایران را در 22 بهمن 57 رقم زد.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18 بهمن ماه سالجاری در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با سخنرانی سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مدیر کل ارشاد استان، امام جمعه کاشان ، فرماندار و شهردار و اجرای گروه روشندلان تیام در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان برگزارشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.