نمایشگاه سراسری کتاب کاشان گشایش یافت

نمایشگاه سراسری کتاب کاشان همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم کاشان در آیینی گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان درحاشیه این آیین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت:این رویداد فرهنگی دومین نمایشگاه سراسری کتاب پس از 38 سال است که با 40 هزار عنوان کتاب از ۳۰۰ ناشر به مدت ۶ روز پذیرای علاقه‌مندان است.

مصطفی جوادی‌مقدم، برپایی دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان به عنوان سیصد و بیست و پنجمین نمایشگاه استانی کتاب به میزبانی این شهرستان در ۱۷۰ غرفه کتاب را یادآورشد و افزود: رونمایی از کتاب های «ضیاالشهاب » و کتاب گویای «من یا چشم هایم» اثر دکتر نرگس نیکخواه از برنامه‌های جانبی نخستین روز نمایشگاه است.

وی، رونمایی از ۱۷ اثر منتشر شده در دی و بهمن ماه سال جاری توسط نشر مرسل کاشان را از دیگر برنامه های روز نخست نمایشگاه برشمرد.

به‌گفته‌وی،برگزاری میزگرد «شعر و ادبیات و ‌مقاو مت افغانستان»، شب شعر فجر، نقد و بررسی دوره کتابهای سه‌گانی، نغمه های آیینی و یادبود استاد حدادکاشانی نیز از برنامه‌های اجرایی دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، رونمایی از کتاب‌های «حمله حیدری»، «ادبیات داستانی جنگ در ایران»، مجموعه شعر «زندگیت را نقاشی کن» و مجموعه های «عارفانه ها» و «عاشقانه ها» و کتاب «سیره سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س)» را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه سراسری کتاب در کاشان عنوان‌کرد.

جوادی‌مقدم،نقد و بررسی کتاب «فرهنگ امثال، کنایات و اصطلاحات در گویش ابوزیدآبادی»، مشاعره دانش آموزی و شعرخوانی، رونمایی و جشن امضای کتاب و اپلیکیشن نمایشنامه «باد اومد و با خود برد دنیای خیالی را» و کتاب «مجموعه شعر تب زخمی غزل» و کتاب و اپلیکیشن مجموعه «ترانه قلبم برای تو» از برنامه‌های روزهای آینده نمایشگاه است.

وی، برگزاری جنگ شادی کتاب کودک، ایستگاه نقاشی و شعر و قصه گویی با حضور کارشناسان هنری در غرفه کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان و نمایش تابلوهای مشاهیر کاشان را از برنامه‌های اختتامیه نمایشگاه خاطرنشان‌کرد و گفت:دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18بهمن ماه در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان برپاست.


شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با سخنرانی سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام ارزانی مدیر کل ارشاد استان، امام جمعه کاشان ، فرماندار و شهردار و اجرای گروه روشندلان تیام در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان برگزارشد.





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.