اصفهان/

مسافران نوروزی از نمایشگاه های گردشگری کاشان بازدید کردند

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان از بازدید مسافران نوروزی از نمایشگاه های متوع در اماکن تاریخی این شهرستان خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ،مهران سرمدیان"هدف از برپائی این نمایشگاه ها را معرفی مدارک و اسناد مردم شناسی منطقه کاشان در دوره های مختلف،شناسایی هویت مردم با آداب ، رسوم و سنن و آشنایی گردشگران با مدارک قابل استفاده این منطقه در زمان های قدیم برشمرد.

وی گفت : برپائی نمایشگاه مدارک و اسناد مردم شناسی در خانه تاریخی بروجردی یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این اداره در نوروز 93 بوده است .

" وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 50 تابلو و قاب عکس با موضوعات مختلف مردم شناسی از منطقه کاشان شامل:پوشاک،خوراک،کشاورزی،دامداری،فنون بومی و سنتی،طب سنتی،آئین ها و مراسم مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد:برپایی بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی را جهت معرفی تولیدات و منسوجات صنایع دستی هنرمندان جوان کاشانی برنامه دیگری بود که در نوروز 93 انجام شد.

وی اظهار داشت:در این بازارچه 8 غرفه توسط 8 هنرمند کاشانی در طبقه فوقانی مرکز هنرهای سنتی دائر بود

به گفته وی،در این بازارچه محصولات رشته های پاپیه ماشه،لباس های سنتی،سرمه دوزی،قلم زنی،معرق،سفال و سرامیک به گردشگران عرضه شد.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنایع دستی و گردشگری کاشان بازرسي و ساماندهي مراکز اقامتي را از جمله اقدامات مهم اين اداره اعلام کرد و افزود: علاوه بر بازرسي از مراکز اقامتي و پذيرايي، در طول ايام نوروز طرح ساماندهي منازل استيجاري را نيز با همکاري شهرداري کاشان انجام دادیم.

وی ادامه داد. ایستگاه مهربان ترین بابای دنیا که با همکاری موسسه دارالقرآن مهدویت کاشان برپا شده بود روزانه بیش از یک هزار کودک از شهرهای مختلف آثار هنری خود را ترسیم کردند.

دراین ایستگاه که تا پایان تعطیلات نوروز دائر بود،شرکت کنندگان با موضوع امام زمان(عج) حجاب و نوروز نقاشی های خود را ترسیم کردند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان اجرای نمایش تعزیه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در باغ فین،نمایشگاه کاشان شناسی در باغ تاریخی فین و خانه تاریخی بروجردی، نمایشگاه نقاشی دو معلول هنرمند کاشانی در خانه تاریخی بروجردی از دیگر برنامه هایی بود که توسط اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در نوروز 93 اجرا شد.

سرمديان در ادامه خاطر نشان کرد: کاشان ازجمله شهرهاي باسابقه‌اي است که عالمان، دانشمندان، فيلسوفان، شاعران و نقاشان بسياري را در خود پرورانده و از نظر تاريخي نيز قدمتي 7500 ساله دارد.وجود 1300 اثر تاریخی شناسایی شده،600 خانه تاریخی،3 اثر ثبت جهانی شامل باغ موزه فین،مهارت بافت فرش کاشان و مراسم سنتی- مذهبی قالیشویان مشهد اردهال و دریافت 12 مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان صنایع دستی باعث شده تا اين منطقه نه تنها در کشور بلکه در دنيا شناخته شده باشد، به همين خاطر در موقعيت‌هاي مختلف به خصوص در ايام نوروز، تابستان و فصل گلابگيري تلاش مي‌کنيم تا داشته‌هاي تاريخي و فرهنگي اين منطقه را به گردشگران نشان دهيم./س


 

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.