اصفهان؛

3 میلیارد ریال کتاب در سبد فرهنگی کاشانی ها قرار گرفت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در نمایشگاه سراسری کتاب این شهرستان با فروش کتاب، سه میلیارد ریال در سبد کالای فرهنگی مردم شهرستان قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی مقدم  اظهار کرد: نمایشگاه های سراسری در شهرهایی به جز مرکز استان ها، با هدف توزیع بیشتر امکانات فرهنگی و تسهیل برای دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی به خصوص کتاب برپا می شود.

وی افزود: بیش از670 ناشر برای حضور در نمایشگاه سراسری کتاب کاشان ثبت نام کرده بودند که به علت محدودیت فضا، فقط 300 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب موفق به حضور در 170 غرفه این نمایشگاه شدند.

وی با بیان اینکه کاشان سابقه برگزاری چنین نمایشگاهی در 14 سال پیش را در کارنامه خود داشت، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با وفاق، همدلی و همکاری دستگاه های اجرایی برای دومین بار در این شهرستان برگزار شد.

جوادی مقدم کسب عنوان کاشان شهر خلاق در ترویج کتابخوانی را از دیگر دستاورهای انجام امور مربوط به کتاب و کتابخوانی و به خصوص برپایی نمایشگاه سراسری کتاب در این شهرستان بیان کرد.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از سیزدهم تا هجدهم بهمن امسال در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) کاشان در فضایی به وسعت 5 هزار مترمربع برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه تصریح کرد: 102 شهر از سراسر کشور طرح های خود را برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال 96 به وزارتخانه ارسال کرده بودند که کاشان نیز با ارسال 60 طرح برای ترویج فرهنگ کتابخوانی جزو 20 شهر نخست کشور انتخاب شده بود.

وی تاکید کرد: از کاشان به علت تلاش ها و تدوین برنامه های نوآورانه، مشارکت جویانه، موثر و منسجم برای سال آینده و کوشش مستمر همه نهادهای دولتی و غیردولتی در اجرای آن، به عنوان چهار شهر نخست خلاق در ترویج کتاب خوانی قدردانی شد.
ئیین اختتامیه انتخاب سومین پایتخت کتاب ایران و انتخاب روستاها و عشایر دوستدار کتاب چندی پیش با حضور صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی امیری و مدیران برجسته فرهنگی، ناشران ممتاز و فعالان حوزه کتاب در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در این آئین هیات داوران سومین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، پس از بررسی پرونده 102 شهر که داوران مرحله مقدماتی به داوران نهایی معرفی کرده بودند، شهر بوشهر را ، به‌ علت برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های ویژۀ پایتخت کتاب و حمایت از طرح‌های ترویج کتابخوانی، به‌عنوان سومین پایتخت کتاب ایران معرفی کردند.

شهر‌های اصفهان، اِوَز، برازجان، تبریز، تفت، دزفول، دَمَق، زرند، کاشان، رفسنجان، کنگان، شبانکاره، شهرری‌، شهرضا‌، شهرکرد، شیراز‌، لاهیجان‌، ورامین و یزد دیگر شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی بودند.

اهواز و نیشابور در دوره های گذشته به ترتیب پایتخت کتاب معرفی شده بودند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار