اصفهان/

جهانیان کاشان را در موسسه فرهنگی اکو به تماشا می نشینند

کاشان پایگاه تمدن بشری جهان با قدمت 7 هفت هزار ساله با عنوان "هفته فرهنگی کاشان" و رویکرد گردشگری در موسسه فرهنگی اکو به دنیا معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، شهردار کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: هفته فرهنگی کاشان در قالب برپایی نمایشگاه صنایع دستی، آثار تاریخی، منسوجات نساجی و سوغات کاشان برای اعضاء و سفرای سازمان اکو در این موسسه در تهران برگزار می شود.

سید محمد ناظم رضوی ، آشنایی کشورهای عضو اکو با جاذبه های فرهنگی و گردشگری کاشان، ترغیب بازدید سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو اکو و سایر دولت ها از کاشان را از مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

به گفته وی، برقراری ارتباط فرهنگی میان کاشان و ملت های منطقه با تاکید بر میراث مشترک فرهنگی،جذب گردشگران کشورهای عضو اکو و سایر گردشگران خارجی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

شهردار کاشان، برپایی نمایشگاه عکس حاوی 40 تابلو عکس از چشم انداز طبیعی، تاریخی و آیینی، مذهبی حوزه فرهنگی کاشان، صنایع دستی شامل فرش، منسوجات پارچه ای، مس، ارائه سوغات این شهر شامل گلاب و عرق گیاهی، شیرینی و نمایشگاه کاشان شناسی حاوی مکتوبات و کتب در ارتباط با کاشان و مشاهیر نویسندگان به نام کاشانی را از مهم ترین برنامه های هفته فرهنگی در موسسه اکو عنوان کرد.

ناظم رضوی، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی با موضوعات (سرمایه گذاری و...)حداقل 3 برنامه هم بخشی را دیگر از برنامه های هفته فرهنگی اکو ذکر کرد.

گفتنی است مؤسسه فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده‌است و مرکز آن در ایران شهر تهران می‌باشد. وظیفه این بنیاد گسترش همکاری و تبادل های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است.

هفته فرهنگی اکو از یکم تا 7 اسفند ماه در موسسه اکو در تهران برگزار می شود.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، معرفی ، هفته ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.