اصفهان؛

خانواده خیّر آران و بیدگلی کتاب، نذر محافل عزاداری حضرت زهرا(س) کرد

خانواده خیّر آران و بیدگلی، در یک اقدام فرهنگی کتاب، نذر محافل عزاداری حضرت زهرا(س) کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خانواده مرحوم حاج حسین اکرمیان مسوول هیات فاطمیه تکیه حاج عبدالله خان در شهرستان آران و بیدگلهمزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) هزینه چاپ یک هزار جلد کتاب «ندای فاطمیه» را تقبل و با همکاری مؤسسه دارالفنون در محافل عزاداری توزیع کردند.

حجت الاسلام سمیع الله مردان، با اشاره به اینکه این کتاب تالیف دکتر مهدی خدامیان آرانی است که در قطع وزیری توسط دارالنشر اسلام منتشرشده‌است افزود: نویسنده یکصد و یک منبع تحقیقی شیعه و سنی برای بیان مظلومیت حضرت فاطمه(س) و شرح پیام عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) را در 125 صفحه در این کتاب نوشته‌است.

وی، نذر کتاب را یک حرکت فرهنگی برای تغذیه روح عزاداران دانست و تصریح کرد: نذر غذا سنتی پسندیده است، اما اگر بخواهیم رهرو راستین ابا عبدالله،حضرت زهرا و ائمه سلام الله علیهم باشیم، باید روح و جان قیام عاشورا و وقایع تلخ شهادت حضرت زهرا(س) را بفهمیم که بی شک دریافت چنین پیامی نیاز به آگاهی دارد و این امر بدون خواندن و مطالعه کتاب میسر نمی شود.
به‌گفته‌وی، نذر کتاب در کنار توجه به اطعام و تغذیه فیزیکی و جسمی عزاداران، بعد فرهنگی و روحی سوگواران را تغذیه و تقویت فکری و معنوی می‌کند.

رییس ستاد ساماندهی شوون فرهنگی در مناسبت های مذهبی،افزود: شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل آماده همکاری با خیّرین و مسؤولان هیئات مذهبی در جهت ترویج فرهنگ ماندگار نذر کتاب را در سطح شهرستان دارد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.