اصفهان؛

شعریکی از ابزار مقابله با جنگ نرم است

نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: زبان شعر به عنوان یکی از ابزار جنگ نرم در شرایط فعلی که در محاصره جبهه فرهنگی کفر هستیم می تواند مفید و موثر باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالنبی نمازی، در آیین افتتاحیه آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی، گفت:شعر یکی از عرصه های مقابله با جنگ نرم است.

وی، با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه شعر در نظام توحیدی گفت: شعر همانطور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با شاعران کشور فرمودند باید دارای محتوا،  مضمون و حقیقت باشد.

به گفته وي، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده‌است راست‌ترین شعر عرب با این مضمون است« که هر چیزی غیر از خدا باطل است».

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این حدیث پیامبر (ص) که فرمودند " مومن گاهی با زبانش،  گاهی با شمشیر و گاهی با نظم و نثر مجاهده می‌کند" افزود :رسول الله همچنین فرمودند " سوگند به خدایی که جان من محمد در دست است جبهه کفر و شرک را با تیرهای بیان،  زبان و شعر و نظم و نثر مورد هدف قرار دهد.

آیت‌الله نمازی، در مورد واژه شعر با کسر یا به معنی سخن موزون و مقفی و هر کلام دارای وزن وسجع وقافیه گفت: سر واژه شعر که شبیه لفظ شعر با فتح یا به معنی مو یا گفته شده اینست که شاعر اهل ذوق وفن است و اشعار را با ظرافت می سراید.

وی،  اظهارامیدواری کرد برگزاری این کنگره مشوقی برای نسل جوان در عرصه شعر و عرفان شود و بتوان از این حوزه در میدان جنگ نرم استفاده کرد.

امام جمعه کاشان، در ادامه با تاکید برمفاخر بزرگ دارالمومنین کاشان از جمله فیض کاشانی با 200 کتاب بی نظیر، ملا حبيب الله شریف با آثار برجسته در فقه، اصول، کلام و فلسفه گفت :مقام معظم رهبری می فرماید " فیض کاشانی در میان علمای دینی کم نظیر است."

آیت الله نمازی، اظهارداشت: حتی حروف نام کاشان به ترتیب رمزی از واژه های کتاب، شعر وشعور و شجاعت و شهادت و شهامت،  احسان و اکرام و نبوغ است که نمونه این ادعا وجود شخصیت های بزرگ علمی،  ادبی،  فرهنگی،  هنری، ادبی، اجتماعی، سياسي و دینی و مذهبی از جمله محتشم کاشانی است.

وی در پایان اظهارداشت:شعرعاشورایی محتشم را جهانی کرد.

شایان ذکر است نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی با حضور اساتید وچهره های برجسته ملی و بین المللی صاحب فن در حوزه های ادبیات،  فرهنگ،  هنر و ادبیات از جمله خانم رنا علی، مجید زریجاوی و ایمان بیضاوی از دانشگاه بغداد با اجرای سعید بیابانکی و قرائت پیام دکتر ولایتی به این کنگره توسط رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان آغاز به کار کرد.

 این کنگره بین المللی تا روز 15 اسفند با پنج پنل تخصصی در حال برگزاری است.

نشست دبیران افتخاری دکتر علی یونسی و و فتح‌الله مجتبایی، ارایه گزارش دکتر میر علی انصاری دبیر علمی کنگره و سخنرانی های نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان، دکترمیرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور،  فرماندار و نماینده کاشان از برنامه های آیین افتتاحیه است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.