اصفهان؛

اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی در کاشان

نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این کنگره امروزپس از دو روز نشست ای تخصصی با محورهای «زندگی و آثار و اندیشه محتشم»، «کتاب شناسی و نسخه شناسی آثار محتشم»٬ «اوضاع فرهنگی و اجتماعی کاشان در دوره محتشم»، «هنرهای آیینی مثل تجسمی» و «مردم شناسی دینی» به کار خود پایان داد.

سخنرانان و صاحبان مقالات برتر با ارایه ۲۸ سخنرانی و طرح مقاله از ۱۲۰ مقاله پذیرفته شده توسط هیات داوران ارسال شده از سراسر کشور از طریق فراخوان، در نشست های تخصصی روز نخست کنگره به بحث و تبادل نظر و آخرین یافته های مربوط به ابعاد مختلف زندگی این شاعر بزرگ فارسی پرداختند.

در آیین اختتامیه این کنگره پس از طرح نظرات و پیشنهادات دبیران و اساتید صاحب نظر در مورد نقاط ضعف و قوت کنگره از برگزیدگان بخش های مختلف با تندیس محتشم و لوح یادبود، تقدیر شد.

مهدی صدری مصحح و پژوهشگر، والی زاده شهردار منطقه یک کاشان، احمد خوش حساب دبیر نمایشگاه خوشنویسی، محسن استرکی دبیر کمیته اطلاع رسانی،خیرالله کریمی سازنده تندیس محتشم، بنی حسینی دبیر فرهنگی کنگره، دکتر علی میرانصاری دبیر علمی، دکتر مصطفی جوادی دبیر کمیته تبلیغات،دکتر مرتضی طاهری برزکی دبیر کمیته اجرایی و

مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی کاشان در این کنگره تقدیر شدند.
همچنین خانم ربانی مسول دبیرخانه کنگره، امیر مقامی دبیر نمایشگاه «عکس از جنس محتشم»٬ وحید مدرس زاده جهت پوشش تصویری و داوران بخش خوشنویسی و نفرات برگزیده این بخش در خط نستعلیق، شکسته و ثلث و حامیان مالی کنگره از جمله مدیران هتل سرای عامری ها، شرکت فرش محتشم و فروشگاه و نمایشگاه کتاب ساربوک تجلیل شدند.

برپایی نمایشگاه های عکس های از جنس محتشم و خوشنویسی، بافت گشت و حضور ادیبان بر مقبره این شاعر مرثیه سرا، برگزاری همایش شعر و همایش مداحان و رونمایی از سردیس محتشم از جمله برنامه های جانبی نخستین کنگره بین المللی محتشم در کاشان بود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.