اصفهان؛

بهشت زیرپای مادران» در کاشان با عطر مادر و همسر شهید مفقودالاثر و مدافع حرم

بهشت زیر پای مادران با حضور مادر شهید مفقودالاثر محمدیزدانی و همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌‎خانی در شهر گل محمدی کاشان معطر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایش « بهشت زیر پای مادران »با هدف گرامیداشت مقام حضرت ام‌البنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا در دارالمومنین کاشان برگزار می‌شود.

این همایش به همت گروه فرهنگی- شهدایی زهیر در کاشان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی این دانشکده اجراشد.

فانوس‌هایی با نورهای قرمز و سبز بر روی چفیه‌ها دو طرف جایگاه سن که کنار عکس زیبای شهید یزدانی و قاضی‌خانی راه رستگاری و نجات را نشان می‌داد، کوله‌پشتی از یقین و اخلاص،کلاه مسی ایمان و تقوا، سربند «کلنا عباسک یا زینب و یازهرا»صحنه‌ای زیبا از عشق و دلدادگی، ایثار و جانفشانی جوانانی را روایت می‌کرد که از دامن مادران آسمانی و همراهی همسران فرش‌نشین به معراج رفتند و جاودانه شدند.

هق‌هق گریه‌ها و تکان خوردن شانه‌های مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی هنگامی که می‌گفت هر شب ساک لباس محمد را بر سر سجاده می‌آورد و بوی یوسفش را از کفش و پیراهنش استشمام می‌کند و انتظارش را می‌کشد، بغض سی ساله‌ای که در کلامش بارید و بر سیمایش سیلاب اشک شد آتشی بر جانت می‌زد که تو در برابر این همه عشق و ایثار و خون‌دل خوردن مادران و همسران شهدا چه جوابی خواهی داد.

بغض فروخورده که در کلام مادر شهید یزدانی و همسر شهید قاضی‌‎خانی هنگام خاطره‌گویی و بیان سجایای اخلاقی شهیدشان در مروارید اشک می‌درخشید آتش بر جانت می‌زد.

بیان مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی و همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی از شاخص‌ترین سجایای اخلاقی آنها بر حفظ حق و حقوق بیت‌المال، پرهیز از ارتباط با نامحرم، احترام به والدین، پرهیز از غیبت، ساده‌ زیستی،کسب روزی حلال و احترام به خانواده کلاس درسی بود برای کسانیکه توفیق شرکت در همایش و اجابت دعوت شهدا را داشتند.

دیدن نهال خانم، محمد متین و محمد یاسین یتیمان شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی نیز بر دامن همسر شهید و کنار مادر تو را به این فکر می‎‌برد که شهید قاضی‌خانی به چه درجه‌ای از اخلاص و یقین و عشق و ایثار رسید که از این فرزندان خردسال، زندگی و همسر جوان گذشت و جانش را فدایی و قربانی هدفش در دفاع از اسلام و حریم ولایت در سوریه کرد.

بزم معنوی و صمیمانه‌ای که شهیدان یزدانی و شهید قاضی‌خانی با حضور مادر و همسر به‌عنوان نمایندگانشان در جمع سالن داشتند حال و هوای غریبی ایجاد کرده‌بود آنچنان که از هر کلام و سخن این یادگاران و نمایندگان مسافران بهشت و فرشیان عرش‌نشین صدای بلند گریه زن و مرد از گوشه و کنار سالن را به‌گوش می‌رساند.

اعتقاد راسخ خانم واجدی از ذریه سادات مادر شهید مفقودالاثر محمد یزدانی در کلامی که سراسر از آیات قرآن و احادیث و و تربیت پاک انسانی بود الماس سخن را چنان بر قلب و روحت می‌تاباند که تو از این همه پایداری، ایمان و صبرو اعتقاد یک زن در اقتدا به حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها حیرت می‌کردی.

همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی نیز با خاطره‌گویی از ساده‌زیستی شهید و زندگی سراسر آرامشی که با وی داشت درس زندگی را به تو می‌آموخت و این پیام را داشت اگر روزگاری مادرانی بودند که تمام هستی و فرزندان نوجوان و جوان خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌کردند امروز نیز همسرانی هستند که شریک زندگانی خود را راهی دفاع از حریم اهل بیت و بی بی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) می کنند.

شعرخوانی و مرثیه‌سرایی استاد حاج غلامرضا سازگار پیر غلام اباعبدالله الحسین علیه السلام و فخر المادحین در این فضای پرشور و معنوی با اشعار زیبایش در ذکر توسل به خانم فاطمه ام‌البنین سلام الله علیها و حضرت عباس بن علی علیه‌السلام نیز مجلس شهدا را به اوج شعر و شعور معنوی و معرفت ولایی رساند و با عظمت نور ولایت و شهادت دلها را صیقل داد.

دعوت‌شده‌گان از طرف شهدا در پایان همایش نیز با حضور بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادای احترام و تجدید میثاق کردند.

همایش « بهشت زیر پای مادران »با هدف گرامیداشت مقام حضرت ام البنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا با شعار "نهضت ادامه دارد" و حضور خانواده شهدا و ایثارگران شامگاه دوشنبه 16 اسفند در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دارالمومنین کاشان برگزار ‌شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.