اصفهان؛

برگزاری همایش بزرگداشت فعالان مساجد در نایین

همایش بزرگداشت فعالان مساجد با حضور مدیرمسئولین و اعضای فرهنگی کانون های مساجد شهرستان نایین در مسجد الرضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حبیبی استاد حوزه و دانشگاه گفت : در عرصه فرهنگی موجود برای گره گشایی و برگزاری مراسم ها متاسفانه با شرایط اقتصادی مواجه هستیم  .

استاد حوزه و دانشگاه افزود : کسانی که در کانون شاخص تر هستند همراه با مدیرمسئول کانون ،جلسه باشکوهی به صورت ماهیانه  در قالب گروهی برگزار که جلوه بیشتر و خروجی خوبی  داشته باشد.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جبهه اقتصاد و فرهنگی گفت : این دو از جبهه های جدی و مهم هستند که در عرصه فرهنگی بایستی وقت صرف و حساب شده عمل  نمود .

حجت الاسلام حبیبی ضمن اشاره به خودمختاری و بدون هم اندیشی بعضی از کانون ها با روحانی مسجد گفت : اگر در یک کانون ارتباطی با روحانی مسجد نباشد تز بعضی از کسانی که خواستار اسلام بدون روحانیت می باشد .چون روحانی مسجد اسلام شناس بود و در مساجد بایستی ارتباط با روحانی وجود داشته باشد.

وی افزود: در اسلام کلمه مدیر و رئیس وجود ندارد وکسی که به عنوان مسئول کانون انتخاب شده باید نسبت به مسئولیت برای ارتقا سطح فرهنگ مسجد قدم بردارد . و اگر حسادت ، کینه و ظاهر شرعی را رعایت نکنیم هیچوقت موفق نخواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد : مسئولین کانون ها اگر با تقوا و اعتقاد قلبی زمینه های جذب جوانان را فراهم کنند می توانند نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم وفرهنگی  دشمن بوده و نقش اساسی را در جهت ارتقای سطح کیفی داشته باشند.

وی  با توجه به نیاز ایجاد کارگروه تخصصی در کانون ها با اشاره به تبلیغات ماهواره ها گفت : بیاییم از ماهواره درس بگیریم درصورتی که همیشه ماهواره را نقد می کنیم که روش های مختلفی برای تبلیغات دارند و از روش های اطلاع رسانی این رسانه ها ، داشتن کارگروه تخصصی می باشد در صورتی که در کانون های ما همه برای منفعت خود کار می کنند.

حبیبی  ضمن توصیه به مسئولین اداره ارشاد اسلامی شهرستان مبنی بر تشکیل ماهیانه جلسات کاروگروه تخصصی تصریح کرد: وجود کارگروه تخصصی در بین کانونها لازمه یک عزم و پشتوانه راسخ برای اطلاع رسانی تمام پیشنهادت ، انتقادات و ... باشد.

وی داشتن برنامه برای کانون ها ،توجه به نماز جماعت ، متنوع بودن فعالیت ها و تغذیه کانون ها را از مهمترین شاخص های ارتقا سطح فرهنگ کانون ها عنوان کرد.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان ضمن گلایه مندی از بی توجهی مسئولین به امر کانون ها یادآور شد : ارتقای فرهنگ و توسعه فعالیت های کانون وقتی صورت می گیرد که مختص یک روز نباشد،  اینکه ما بیاییم در یک روز به یک برپایی جشن ، عکس ، فیلم گرفتن و اهدای جوایز بسنده کنیم هیچوقت موفق نخواهیم بود .

گفتنی است رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز در این مراسم به بیان پیامی از وزارت فرهنگ و ارشاد و رابط کانون های مساجد نیز به گزارشی از فعالیت های انجام شده در زمینه کانون ها پرداخت  همچنین  از فعالین کانون های مساجد سطح شهرستان با اهدای لوح تقدیر ،تجلیل و قدردانی شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار