اصفهان؛

فعالیت 50 کانون فرهنگی هنری مسجد در نطنز

در حال حاضر حدود 50 کانون در شهرستان نطنز فعال هستند که در طول سال و در اکثریت برنامه‌های ملی و مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای رادارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز   امروز در همایش بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در امام‌زاده سید محمد (ع) سرشک، اظهار کرد: مسجد خانه خدا در زمین، جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی و تجلّی بهشت خدا در زمین و محل آرامش موحدان است.

علی مشربی افزود: مکان مسجد، بهترین قطعات زمین است و فرشتگان، با اهل آن هم‌نشین می‌باشند، مسجد بهترین مکان برای اجتماع اسلامی است که می‌توان در آن در جهت اعتلا و ارتقای فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) استفاده کرد و از این مکان مقدس جهت پیشبرد اهداف اسلامی بهره گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز در این مسیر در 18 اسفند سال 71 نهادی مردمی به نام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایه‌گذاری شد که مأموریت آن جذب جوانان و نوجوانان انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اسلامی تاکنون بوده است.

مشربی تصریح کرد: شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که با عبور از مرز 23 هزار کانون، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، از سال 72 رسماً آغاز به فعالیت نموده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

وی بیان کرد: در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در خصوص اهمیت دادن به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز نیز همت ویژه‌ای را در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان نطنز گمارده است و در حال حاضر حدود 50 کانون در شهرستان نطنز فعال هستند که در طول سال و در اکثریت برنامه‌های ملی و مذهبی برنامه‌های ویژه‌ای رادارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نطنز در خصوص برنامه‌هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ایرانی اهمیت ویژه‌ای را قائل بوده‌اند و با برگزاری مراسم و همایش و دعوت از سخنرانان برجسته در جهت آشنایی عموم مردم با این دو مقوله بسیار مهم نیز گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: امروز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با سرعت در حال حرکت و پیشروی هستند و برای اینکه از باید با حداکثر سرعت در این بخش حرکت کرد، در این راستا می‌توانیم با ارائه خدمات رایگان اینترنت در مساجد علاوه برجذب جوانان، آموزش‌های لازم در خصوص احکام و مسائل دینی و پاسخگویی به شبهات مطرح‌شده از طریق همین فضای مجازی به جوانان داشته باشیم.

مشربی افزود: از جوان‌هایی که برای اقامه نماز به مساجد می‌آیند می‌توانیم با گشاده‌رویی و روی باز آن‌ها را جذب کانون‌های فرهنگی کرده و با واگذاری مسؤولیت به جوانان از استعدادهای آن‌ها در کانون‌های فرهنگی استفاده کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.