اصفهان؛

فعالیت بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری داریم که برنامه‌هایی را در طول سال برگزار می‌کنند که بخشی از آن مربوط به قرآن بوده و نگاه فرهنگی هنری به قرآن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در حاشیه برگزاری آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتخار داریم که امروز 28 بهمن 95 در مصلای امام خمینی(ره) اصفهان شاهد برگزاری مسابقات قرآنی باشیم که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده است.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در زمینه ورود بقاع متبرکه به عرصه فرهنگی افزود: بقاع متبرکه تاکنون به عرصه فرهنگی ورود پیدا نکرده بودند، اما در حال حاضر در این زمینه به خوبی وارد شده‌اند، بر این اساس در مساجد استان اصفهان بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری داریم که آن‌ها هم برنامه‌هایی را در طول سال برگزار می‌کنند که بخشی از آن مربوط به قرآن بوده و نگاه فرهنگی هنری به قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه عنوان کرد: لازم است جهت برگزاری چنین مسابقاتی از مسؤولان مربوطه تشکر و قدردانی کرد چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نظامی ارزش محور بوده یکی از ارزش‌های بنیادین از آغاز انقلاب و حتی قبل از آن شعار «محوریت قرآن و حاکمیت فرامین الهی» بوده است.

ارزانی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی به مأنوس شدن هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و همه آحاد جامعه با قرآن هم در حوزه حفظ قرآن و هم در حوزه مفاهیم قرآنی کمک می‌کند، قطعاً تا کنون کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته که جای سپاس دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه مسابقات دست به دست هم دهند و گام اولی باشند برای فهم و تدبر در قرآن و همه تلاش کنیم که به قرآن عمل کنیم و طبیعتاً برگزاری چنین مسابقاتی در راستای رسیدن به هدف والای عمل به قرآن و حاکمیت فرامین الهی در جمهوری اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه گفت: مؤسساتی در قالب مؤسسات قرآنی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند و در قالب جدید که قالب مشترکی بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد است در استان‌ها فعالیت می‌کنند و در مرکز هم بین وزارتخانه و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های مشترکی انجام می‌شود.

ارزانی با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات خود را با نگاه قرآنی باز تعریف کرده‌اند، بیان داشت: تعدادی از مؤسسات فرهنگی هنری در حوزه قرآنی در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و مباحث فرهنگی و هنری مربوط به قرآن فعالیت می‌کنند، البته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و مسائل مربوط به نماز داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه بیشتر در حوزه تدبر در قرآن و مفاهیم قرآن است، در حالی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته بیشتر بحث نگارگری قرآنی و کلاً فعالیت در حوزه فرهنگی هنری داشتیم و این نوع فعالیت این دو اداره را متمایز می‌کند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار