اصفهان؛

زن همانند سایر انسان‌های دیگر، یک انسان است

عضو کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:زن همانند سایر انسان‌های دیگر، یک انسان است، همانند بقیه آزاده است و صاحب اندیشه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اشرف بروجردی عصر دیروز در دانشگاه کاشان اظهار داشت: روز 8 مارس یک فرصت برای بازخوانی نقش و جایگاه زنان در عرصه ملی و بین‌الملل است که زنان ما باید از آن بهره بگیرند.

وی افزود: زمانی که این روز را تکریم می‌کنیم به معنای عدول از باورهای دینی‌مان نیست؛ تلاشی که انجام می‌شود صرفاً برای به وجود آوردن هم‌نوایی زنان در سطح جهانی است.

عضو کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما همانند همه زنان دنیا، مانند همه‌ کسانی که در جامعه جهانی می‌توانند آزادی فکر و اندیشه خود را به محک بگذارند تا به رشد و تعالی برسند هستیم، زن ایرانی و مسلمان هم همین ویژگی را داشته و باید به سمتی حرکت کند که یک جایگاه با کرامت برای خود تعریف کند.

وی تصریح کرد: یک وجه عدالت برابری است، عدالت در تعریف به معنای قرار گرفتن هر چیز در جایگاه خود است، برابری یعنی شرایط مساوی ایجاد کردن برای کسانی که می‌خواهند از مظاهر زندگی بهره‌مند شوند.

بروجردی با اشاره به مفهوم برابری جنسیت عنوان کرد: برابری جنسیتی یعنی شرایط اجتماعی و فرهنگی را به‌ گونه‌ای تعریف کنیم که افراد بر اساس ظرفیت‌های وجودی خود از شرایط بهره‌های یکسانی ببرند؛ باید ببینیم جامعه اسلامی ما برای تعیین مصادیق و باورهای دینی تعریف مشخصی داشته باشد یا این تعاریف تابعی از سلیقه‌ها و دیدگاه‌های افراد شده است.

وی با اشاره به علت مطرح‌شدن برابری جنسیتی در جامعه تأکید کرد: زن همانند سایر انسان‌های دیگر، یک انسان است، همانند بقیه آزاده است و صاحب اندیشه است؛ پس اگر امروز از آزادی جنسیتی صحبت می‌کنیم دلیل آن این است که وجود انسان و ذات انسان اقتضا می‌کند که این برابری برای او فراهم شود و کسی حق تعرض به آن را ندارد.

بروجردی خاطرنشان کرد: دین ما در مورد کرامت انسانی دو رویکرد دارد، یک رویکرد این است که انسان ذاتاً کرامت ندارد مگر اینکه مسلمان باشد، مگر آنکه پایبند به دستورات دینی باشد؛ رویکرد دیگر این است که همه افراد کرامت دارند، اعم از اینکه مسلمان باشد یا نباشد، زن باشد یا نباشد.

وی بیان کرد: زن‌ها همانند همه انسان‌های دیگر دارای کرامت هستند پس باید نیازهای آنان تأمین شود و به نحوی برای آنان برنامه‌ریزی شود که بتوانند داشته‌های وجودی خود را به مرحله عمل برسانند؛ این چیزی است که از جمهوری اسلامی داریم.

عضو کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مادر یعنی کسی که ذات آفرینش از اوست و می‌تواند انسانی را در خود پرورش دهد؛ پیامبر اکرم(ص) به دختر خود می‌گفت تو در جایگاهی قرار داری که مادر پدر خودت هستی، علت چنین سخنی از سوی پیامبر، همان جایگاه زن در آفرینش است.

عضو کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ارائه راه‌حل برای مشکلات تصریح کرد: دختر جوان ما نباید فکر کند فقط در یک وادی می‌تواند حرکت کند و این‌ طور نباشد که فقط در یک‌فاز خاص حرکت کند؛ مثلاً حوزه علم بسیار خوب است اما به معنای این نیست که از عرصه سیاست، مدیریت و اظهارنظر کردن خود را جدا کند.

وی افزود: زنان ما باید یک تعریف کاری برای خود داشته باشند، امروزه بهترین تعریف کاری برای زنان، عضویت در تشکل‌های غیردولتی است، حالا سیاسی یا غیرسیاسی که سیاسی آن حزب و غیرسیاسی آن تشکل‌های مردم‌نهاد می‌شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.