تهیه "سند سیاستی اشتغال پایدار" زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از تهیه سند سیاستی اشتغال پایدار زنان خبر داد.

تهیه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تهیه سند سیاستی اشتغال پایدار زنان، گفت: در این سند دو گروه هدف دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق محروم هستند.

مولاوردی ظهر امروز در نخستین همایش ملی "جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار"توانمندسازی اقصادی زنان به عنوان موضوع صد و شصت و یکمین اجلاس کمیسیون مقام زن در اسفند ماه سال جاری مطرح است که در این راستا به توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که نرخ بیکاری دانش‌آموختگان مرد 12/9 درصد و نرخ بیکاری دانش‌آموختگان زن بسیار بالاتر از این مقدار است، تاکیدکرد: بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی در این حوزه از ضرورت‌های برنامه‌ریزی است.

شهین‌دخت مولاوردی با اشاره به اینکه 17 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان و 320 شرکت دانش‌بنیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره زن دارند تصریح کرد: یکی از مباحث اصلی توسعه کشور بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌ها و استعدادها و نیروی انسانی هر جامعه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص بیکاری در میان زنان، شایسته آن‌ها نیست، خاطرنشان کرد: اشتغال رسمی تنها کار دولتی نیست با توجه به وضعیت جامعه و تقاضایی که به حق ایجاد شده است، 2 گروه از جامعه یعنی دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده‌ایم.

مولاوردی گفت: در حال تدوین بسته حمایتی زنان شاغل هستیم بطوریکه ساعات کار منعطف و شناور، راه‌اندازی دوباره مهدکودک‌ها در مجاورت ادارات و غیره در این بسته دیده شده است تا زنان شاغل با کم‌ترین دغدغه بتوانند نقش‌های چندگانه خود را ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: امروزه وضعیت بازار کار برای زنان به گونه‌ای است که، اکثریت متقاضیان کار به بخش غیررسمی اشتغال سوق داده می‌شوند و این موضوعی نگران کننده است که به سمت زنانه شدن حرکت می‌کند .




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.