اصفهان؛

وضعیت فضای کسب و کار در کشور نامناسب است

فضای کسب‌وکار در حال حاضر مناسب نیست و وضعیت کار و آموزش نیاز به تغییر در آینده دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم بهبود فضای کسب‌وکار امروز در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان با اشاره به چالش‌های موجود در فضای کسب‌وکار کشور گفت: کشور در حال حاضر وضعیت مناسبی از نظر شاخص‌های کارآفرینی ندارد.

محمدرضا سپهری در ادامه با تأکید بر لزوم بهبود فضای کسب‌وکار گفت: فضای کسب‌وکار در حال حاضر مناسب نیست و وضعیت کار و آموزش نیاز به تغییر در آینده دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: مفاهیم کار، کارفرما و کارگر دستخوش تغییر هستند و جوامعی می‌توانند در این عرصه پیشتاز باشند که خود را با این مفاهیم پویا تطبیق دهند.

مدیر کار و تأمین اجتماعی وزارت کار، جامعه را نیازمند حرکت به تفکر سامانه‌ای و نظام گرا در حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: باید کسب‌وکارهای خوش آتیه شناسایی شوند و در این راستا باید سیاست‌های یکپارچه در محیط کسب‌وکار حاکم شود.

سپهری با انتقاد از عدم همخوانی سیاست‌های بانکی، آموزشی، واردات و صادرات با یکدیگر اظهار داشت: این سیاست‌ها باید هماهنگ شوند.

وی همچنین افزود: معنای بیکاری در استان‌ها متفاوت است و در هر استان باید بر اساس استعدادها شرایط منطقه فرهنگ و منابع و غیره مورد بررسی قرار بگیرد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: کارآفرینی چیزی جز بهره بردن از فرصت‌ها و ایجاد ارزش نیست.

مدیر امور کار و تأمین اجتماعی وزارت کار توسعه زنجیره کارآفرینی را ضروری قلمداد کرد و افزود: امروزه بیش از 60 درصد از کارآفرینی جوامع پیشرفته در بخش خدمات است.

سپهری در ادامه به پنج کار اساسی برای توسعه کارآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر نگرش از اقتصاد دولتی و نفتی به سمت اقتصاد مردمی، تغییر نقش مداخله‌گر دولت به نقش تسهیل گر، بازنگری در قوانین بازدارنده کارآفرینی، تضمین حاکمیت در حرکت کارآفرینی و افزایش مشارکت خارجی در توسعه کارآفرینی از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است.

معاون وزیر کار در خاتمه اذعان داشت: استان اصفهان پیشتاز در صنعت بوده و در گردشگری و صنایع‌دستی جایگاه خود را نشان داده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.