اصفهان؛

بهداشت می‌تواند راه میانبری برای پیشگیری از بیماری‌ها باشد

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهداشت می‌تواند راه میانبری برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها باشد تا این هزینه‌ها به حداقل برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید صانعی امروز در همایش کشوری آموزش و خدمات سلامت فرد، خانواده و جامعه اظهار کرد: با توجه به عنوانی که انتخاب شده برای این همایش، باید در بالای سردر وزارت بهداشت شعار فرد، خانواده و جامعه نوشته شود.

وی با بیان اینکه کشورها سالیان بسیار زیادی است که برای درمان بسیار خرج می‌کنند، افزود: بهداشت می‌تواند راه میانبری برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها باشد تا این هزینه‌ها به حداقل برسد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اقدامات خوبی در سراسر کشور در حوزه بهداشت انجام می‌شود که قابل تقدیر هستند اما در حال حاضر تفکر جدیدی با عنوان اقدام برای حفظ سلامتی را باید پیش گیریم چرا که برداشت مضاعفی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف این همایش این است که سلامتی را حفظ کنیم و باید سلامت مردم را با فعالیت‌های مختلف حفظ کنیم، تأکید کرد: شناسایی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر اعم از نوزادان، توسعه فضاهای نگهداری برای نوزادان، خطرات اینترنتی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است.

صانعی ادامه داد: تا پایان سال 96 کلیه استان‌ها مراکز، شبکه‌های بهداشتی، کادر درمانی و بهداشتی و پرونده‌های الکترونیک سلامت خود را تکمیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت در مدارس و در حوزه‌های مختلف اعم از فعالیت در حوزه طب سنتی، پرتوها، رانندگی‌های صحیح و دیگر اطلاعات آموزشی که لازمه اطلاعات شهروندی است، از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری بوده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با پزشکی اجتماعی، اضافه کرد: اولین بخش بالینی و پزشک خانواده در هفته گذشته در بیمارستان امین اصفهان راه‌اندازی شد.

وی در رابطه با دوره دستیاری پزشک خانواده خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با این دوره جزو نه کشوری است که این دوره را اجرا می‌کند که این دانشگاه تا به‌ حال حدود 20 نفر دستیار پزشک خانواده را آموزش داده است که این طرح می‌تواند تحول خوبی در بهداشت اجتماعی ایجاد کنند.

صانعی در پایان ابراز کرد: اقداماتی که در رده‌های مختلف در این همایش ارائه می‌شود، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال انجام هستند که این دانشگاه سعی می‌کند تا همه این اقدامات را به بهترین نحو اجرا کند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.