اصفهان؛

شهر نوش آباد از درهای حرم عسگریین عطر مهدوی گرفت

شهر نوش آباد همزمان با ایام فاطمیه با استقبال پرشور و معنوی مردم این شهر میزبان کامیون حمل درهای حرم عسگریین بود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیشب شهروندان نوش آبادی از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان در حالیکه بیرق‌های مشکی عزای فاطمی و پرچم‌های سبز و سرخ حسینی را در دست داشتند با دود اسفند و عطر گلاب و تجمع در ورودی شهر از کامیون حمل درهای حرم عسگریین استقبال کردند.

کامیون حمل درهای حرم عسگریین پس از حرکت در میادین و خیابان اصلی شهر به طرف نمایشگاه شبه مدینه‌النبی در این شهر عاشورایی و مذهبی حرکت کرد تا برنامه سوگواری و توسل به ایمه سامرا با حضور عزاداران فاطمی و مرثیه سرایی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در این مجموعه فرهنگی اجراشود.

زن و مردی که همچون پروانه‌ای بر گرد این درها پر و بال می‌زدند و طواف عشق می‌کردند دست‌هایشان چون نخل طوبی شاخه توسل به قامت درها شده‌بود تا با استغاثه به صاحب الزمان(عج) مدد و استعانت ظهور و فرج را بگیرند.

برق طلاکاری و آبی آرامش بخش میناکاری روی درها، خوشنویسی آیات قرآن، اسماالله و ادعیه آنچنان قاب زیبایی از شکوه و معنویت و تقدس هنر را در چشم بینندگان قاب کرده‌بود که از زلال صیقلی آن شراب طهور آرامش و استجابت را در جان آنها می‌ریخت.

مدیحه سرایی و مرثیه سرایی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) نیز در کنار این همه شور و حال معنوی پیمانه توسل مهدوی را از قلب و دل سوگواران فاطمی سرشار می‌کرد.

طنین ذکر سینه‌زنی عزاداران و روضه خوانی مداحان در کنار درهایی که در حرم امامین همامین عسگریین در سامرا نصب خواهدشد قفل گریه را از دل‌های داغدار شهادت مادر گشوده‌بود و کلید استجابت، برکت و رحمت را بر دستان توسل آنها می‌گشود.

مشایعت کنندگان درهای طلاکاری که محل ورود ملائک و زائران سامرا بویژه مهدی فاطمه سلام الله علیهما زائر قبر مادر، پدر، جد و عمه جانش خواهد بود حس و حال اشک و شور و توسل و راز و نیاز را در آنها مضاعف کرده بود.

درهایی که بر آستانه حرم در نگاه چشمانت قاب ضریح خواهدشد دست دلت را با دستگیره تمنا و التماس به پنجره های حرم از همین فاصله مکانی گره می زد و تو را آرام آرام از پلکان خضوع و خشوع راهی سرداب غیبت می کرد.

نوای ذکر حزین و ملتمسانه «اباصالح هر کجا رفتی یاد ما هم باش»پنجره‌ای از برکت و معنویت را بر دلهای سوگواران فاطمی گشود و قلب‌های پرسوز و گداز آنها را بر درهای حرم دستگیره ارادت و محبت کرد تا هر زمان که در آن آستان مهدوی باز و بسته شود نام و نشانی از یادشان را زائر قبر امام علی النقی(ع)، امام حسن عسگری(ع)، حکیمه خاتون و نرجس خاتون سلام الله علیهما کند.

شایان ذکر است:برنامه حرکت کامیون حمل درهای حرم امامین همامین عسگرین در شهرستان آران و بیدگل،شهر نوش آباد، سفید شهر، ابوزیدآباد و روستاهای محمد و علی‌آباد و حسین‌آباد با همکاری و هماهنگی محمد اسماعیل صالح پور، عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان و احمد عدالت پور، مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آران و بیدگل و دیگر بزرگواران و خدام اهل البیت(ع) از این ستادها اجرا شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.