اصفهان؛

عطر بهشت از حضور خدام رضوی در علی آباد کویرپیچید

کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی به روستای علی آباد کویر از توابع شهرستان آران و بیدگل رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،این کاروان امروز با استقبال انبوه، گرم و پر شور اهالی ولایی روستای علی آباد در حالیکه هر یک شاخه های رنگی گل رز و گلایول در دست هدیه به خادمان حرم رضوی اعطا می کردند وارد امامزاده عباس و سکینه خاتون این روستاشد.
عیادت خادمان حرم رضوی از بیمار اسماعیل قدیری و سید محمود زهرایی در مسیر امامزاده تا مسجد نیز یکی از برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در روستای علی آباد بود تا روح امید و شفا و سلامتی را در قلب این بیمار وخانواده اشان مضاعف وصدچندان کند وخوشحال از اینکه مریضشان به برکت قدوم سفیران رضوی جانی دوباره از سلامتی و شادابی خواهد گرفت.
شدت اشتیاق و شور وشوق ولایت مداری اهالی روستای علی آباد چون پرنیانی از عشق و محبت و میهمان نوازی با اخلاص و صداقت بیشمار بر قلب می نشیند.
کودکان ونوجوانانی که پرچم غرورآفرین سه رنگ ایران درکنار دیگر بیرق های سبز و سرخ هیات های مذهبی منقوش به اذکار یا حسین و یا ابالفضل العباس (علیهماالسلام) در دستانشان موج می خورد و عطر اسفندی که رقص کنان به آسمان برمی خاست  دریایی از شور و شعور ولایی و معرفتی ویژه ای را بر قلب ها جاری کرده بود.
مردمانی ساده،  صمیمی و دوست داشتنی که مهر ومحبت میهمان نوازی شیره جان و رسم دیرینه آنهاست امروز با یک دنیا شور وشوق و شعف در گرمای  کویر و زیر آفتاب سوزان از خانه هایشان بیرون آمدند تا تسنیم بهشتی کاروان زیر سایه خورشید را با عطر رضوی در جان بریزند.
مراسم استقبال علی آبادی های کویر از امامزاده عباس و سکینة خاتون با عبور از خیابان اصلی روستا تا مسجد امام حسن عسگری (ع) با اذکار یا امام رضا و جانم رضا ادامه یافت.
مراسم مسجد نیز با تلاوت قرآن کریم، مدیحه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت علیهم اسلام اجمعین، چاووشی خوانی زیارت امام رضا علیه السلام و یادبودی از نام چاووش خوان های مرحوم روستای علی آباد از جمله حسن سلمانی و سید مصطفی زهرایی آغاز شد.
مراسم حضور خدام رضوی با خیرمقدم گویی امام جماعت مسجد به خدام حرم رضوی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی «اکبر خواص‌فرد» خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام زهیر ثباتی‌مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید، پرچم‌گردانی سیدرضا حسین زاده، خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و توزیع نمک تبرکی حرم شور و شکوه و معنویت دیگری بر دل اهالی روستا نشاند و قلبشان را مصفا کرد.
مدیحه سرایی اشعار سوزناک خادم حرم رضوی با عبارت قربون کبوترای حرمت امام رضا قربون این همه لطف و کرمت امام رضا یا معین الضعفا امام رضا امام رضا یا غریب الغربا امام رضا امام رضا چهل چراغی از توسل و تمنا را در دل اهالی روشن کرد و نور هدایت و امید و استجابت را بر قلبهایشان تاباند.
مراسم حضور کاروان زیر سایه خورشید با حضور در منزل مادر شهید غلامرضا رضایی و بازدید خدام حرم رضوی از کارگاه قالی باف عتبات عالیات برای حرم عسگریین در روستای محمدآباد پایان یافت.
اوج شور وشعور معنوی مراسم حضور کاروان زیر سایه خورشید در روستای علی آباد بیان کرامات رضوی خادمان و ذکر روضه امام حسین علیه السلام در مصايب کربلا وحضور در کارگاه فرش بافی عتبات عالیات در روستای محمدآباد بود که حال و هوای مراسم را از مشهد الرضا به کربلا برد.
امروز بانوان هنرمند بافنده کارگاه فرش بافی عتبات عالیات با نوای ای رضا ای رضا ای رضا نقش و طرح حب و مودت اهل بیت علیهم السلام خاصه امام حسین علیه السلام و ثامن الحجج را بر بوم دلهای عاشقشان گره زدند تا فرش نور ووسعت و آرامش و عزت و سعادت آنها در زندگیشان گشوده شود.
شایان ذکر است: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به مدیریت حسین کمیلی، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی،  اکبر خواص فرد مداح کاروان و سیدرضا حسین زاده خادمان دربان کشیک هفتم آستان از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان اعزام شده است تا علاوه بر شرکت در برنامه های اجرایی دهه کرامت به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان جشن ملی زیر سایه خورشید را در کنار  شهروندان کاشانی به بزم بنشینند.
حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر، دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی رو ستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی، دیالیزی و بیمارستان‌های کاشان،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت خطه ولایت مدار کاشان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار