صادرات ۲۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دامی اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از استان اصفهان صادرات شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در نشست خبری روز جهانی شیر گفت:: این سازمان با همیاری تشکل‌ها و دامداران وظیفه تامین امنیت غذایی و تولید محصولات با کیفیت، سالم با قیمت مناسب برای مردم را برعهده دارد.


 حسین ایراندوست افزود: استان اصفهان مفتخر است پرچم دار صنعت پرورش گاو شیرده و تولید شیر را در کشور برعهده داشته باشد.

او گفت: به ازای هر شهروند اصفهانی ۳۴۴ لیتر شیر در استان اصفهان تولید می‌شود و سازمان جهادکشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید کیفی و کمی شیر تلاش می‌کند.

ایراندوست بیان کرد: بیشتر مراکز تولید شیر کودک، شیر مورد نیاز خود را از استان اصفهان تامین می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان هم در این نشست اظهار داشت: استان اصفهان به‎‌عنوان استان پیش رو در حوزه دام و طیور کشور، حدود ۱۰ درصد از این صنعت را با بیش از دومیلیون و سیصد و شصت هزار تن فرآورده‌های دامی و یک میلیون و نهصد هزار تن شیر خام به خود اختصاص داده است.

سیدرضا موسوی افزود: سازمان دامپزشکی کشور ماموریت امنیت و ایمنی غذایی را برعهده دارد، سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون دز واکسن برای مقابله با بیماری‌های مختلف به دام‌ها تزریق کردیم تا از انتقال بیماری به دام و انسان جلوگیری کنیم.


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: اگر امروز شیر با کیفیت و سالم را در تراز بین الملل عرضه می‌کنیم مدیون تلاش‌های همکارانمان در سازمان دامپزشکی کشور و استان است که به صورت برنامه‌ریزی شده با نمونه‌برداری، خون‌گیری و تست‌های متوالی این ماموریت مهم را انجام می‌دهند.


موسوی گفت: در دوماه اخیر بیش از دو هزار تن فرآورده‌های لبنی به ارزش چهار میلیون و صد و هشتاد و نه هزار دلار از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.


علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان هم گفت: ۳۰۰ بازرس بر بهداشت محیط و عرضه سالم محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می‌کنند.


او  افزود: این بازرسان به صورت ۴۵ روز یکبار از واحد‌های لبنیاتی بازدید می‌کنند، در سال ۱۴۰۲، از ۶۰ مورد نمونه‌برداری از عرضه لبنیات و شیر ۲۸ مورد آن عدم انطباق با استاندارد‌های موجود را داشت که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.


حمید مهدوی، دبیر اطلاع رسانی روز جهانی شیر هم گفت: برای الگوی اصلاح تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، ۱۱ خردادماه در گذر چهارباغ جشن ملی روز جهانی شیر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار