اشتراکات گردشگری اصفهان و جیانگشی چین ظرفیتی برای رشد اقتصادی ۲ استان است

رییس کمیته مشورتی استان جیانگشی چین گفت: اشتراکات گردشگری اصفهان و جیانگشی برای تقویت و رشد و توسعه اقتصادی ۲ استان موثر است.

 نماینده هیات اقتصادی استان جیانگشی چین در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: استان جیانگشی همانند اصفهان بسیار زیبا و با جاذبه‌های گردشگری فراوان مقصد گردشگری جذابی برای علاقمندان به طبیعت است.

رییس کمیته مشورتی استان جیانگشی چین اقتصاد این استان را در سال‌های متمادی رو به رشد دانست و افزود: باتوجه به بازدید‌هایی که از مجموعه‌های تولیدی اصفهان داشتیم علاقمند هستیم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با استان توانمند اصفهان همکاری داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان یکی از مهمترین استان‌های جمهوری اسلامی ایران است که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، تولید، کشاورزی و گردشگری رتبه نخست کشور را دارد.

محمود حقیقت سرشت افزود: علاقمند هستیم در قالب تشکیل کمیته‌ای مشترک بتوانیم با استان جیانگشی کشور چین نیز همکاری و تعامل داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: صنایع دستی اصفهان در ایران و جهان مشهور و این استان مهد بسیاری از هنر‌های اصیل ایرانی است.

او ادامه داد: همچنین در حوزه درمان و پزشکی نیز استان اصفهان میزبان گردشگران سلامت است و توانسته در این حوزه نظر گردشگران را جلب کند.

حقیقت سرشت گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند و ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه فناوری و دانش‌بنیان در استان اصفهان وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: حوزه گردشگری می‌تواند نخستین گفت‌وگوی مشترک میان اصفهان و جیانگشی باشد و علاقه‌مند هستیم در این حوزه تعامل تأثیرگذاری را با استان جیانگشی داشته باشیم.

جیانگشی از استان‌های مقصد گردشگری در جنوب شرقی چین است. مرکز آن شهر نانچانگ است و بیش از ۴۵ میلیون نفر گردشگر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار