اصفهان؛

یکی از دردهای روزگار ما شناخت کمتر جوانان از مفاخر ایرانی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: یکی از دردهای روزگار ما شناخت کمتر جوانان از مفاخر ایرانی است در حالیکه نسل جوان ما بسیاری از مفاخر و اندیشمندان خارجی را می شناسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر حمید میرزاده   امروز  در آیین آغاز به کار نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی در تالار غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهارکرد: آشنایی مردم با ادیبان و شعرا و مفاخر کشور یکی از ضروریات جامعه ایرانی اسلامی ماست. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: براساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم بر تجدید چاپ آثار فاخر انجام شده در مورد دانشمندان، مفاخر و شعرای ایران گرفته شد.
وی، گفت: مقرر شد حتی پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز به مفاخر و دانشمندان هرمنطقه پرداخته شود که این کار عظیمی در عرصه فرهنگی برای آشنایی نسل جوان با مفاخر است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، تجدید چاپ کتاب محتشم در 20 هزار نسخه بیش از ۳۰ سال پیش توسط انجمن خوشنویسان را یادآورشد و گفت: ۷۰۰ نسخه از این آثار به شرکت کنندگان در کنگره اهدا می شود.
میرزاده تاکید کرد: سه دلیل ماندگاری ترکیب بند محتشم و اشعار آیینی این مرثیه سرای بزرگ شیعی ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین علیه السلام با شرح جانسوز واقعه کربلا، تکیه بر زبان شیرین و معنی آفرین فارسی و صداقت  واخلاص محض محتشم به سیدالشهدا است.
وی تصریح کرد: شعر محتشم فضای سه بعدی واقعه عاشورا است که به دلایل حیرت آور بیش از ۴۰۰ سال در تاریخ ادبیات عاشورایی ایرانیان ماندگار شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار