اصفهان؛

ترویج فرهنگ شهادت راه مقابله با تلاش دشمن در استحاله فرهنگی نظام است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان، گفت: خدامحوری، ولایت‌مداری، شناخت همه‌جانبه دشمن، مدیریت جهادی و تکلیف‌گرایی از مولفه‌های شهدا و عامل ماندگاری و حرکت معنوی شهدا در جامعه است.

سرهنگ پاسدار باقر فرهنگ، به مناسبت برگزاری کنگره شهدای دارالمو منین کاشان در گفت‌و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران گفت:شناخت این مولفه‌ها بویژه شاخص‌‌ترین آن ولایت‌مداری در حیات و حتی پس از شهادت شهدا بین نسل جوان و نوجوانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده ضروری‎‌است.

وی، با تاکید بر تبیین این مولفه‌های ارزشی با ظرفیت برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا گفت:رزمندگان با تمسک به این مولفه‌های ارزشی بود که توانستند بر دشمن اطلاعاتی، امکاناتی و تجهیزاتی تا بن دندان مسلح غالب شوند .

به‌گفته‌وی،فضای روحانی برگزاری محافل و مجالس شهدا با شناسایی سیر و سلوک و زندگی و خاطرات آنها می‌تواند نسل جوان را به‌عنوان آینده‌سازان کشور ارزشی بسازد و هدایت‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان،با تاکید بر این کلام مقام معظم رهبری که«شهدا گنجینه‌های تمام ناشدنی هستند» گفت:برگزاری یادواره‌ها و محافل با نام شهدا یکی از فضاهای استفاده از این گنجینه بی‌نهایت در هدایت افکار غفلت‌زده و گمراه است.

سرهنگ پاسدار فرهنگ،با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دارالمومنین کاشان با عنوان «سردار شهید محمود خادمی، سرداران شهید، 1700 شهید کاشان و شهدای مدافع حرم» افزود:هدف غایی از برگزاری این کنگره بهره‌برداری معنوی و ارزشی از این ظرفیت فرهنگی و تبیین آن بین مخاطبین است.

وی، تمام فضاهای مجازی و رسانه‌‌ای در اختیار دشمن با محتواهای مسموم و مخرب را تاکیدکرد و گفت:ترویج فرهنگ شهید و شهادت می‌تواند بهترین راه مقابله با دشمن در این فضایی است که با تمام قوا و قدرت تلاش در اغفال جوانان، انحراف آنها و القای افکار خود دارد.

سرهنگ پاسدار فرهنگ در پایان، اشاعه فرهنگ شهادت را در برابر تهاجمات گسترده دشمن بویژه جنگ نرم و فراگیری آن موثر و سازنده خاطرنشان کرد و گفت:امروز که بهره‌گیری دشمن از فضای رسانه‌ای و مجازی در جهت استحاله فرهنگی نظام است ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و بهترین شهادت بهترین راه مقابله با آن برای تبیین و هدایت فرهنگ و باورهای ارزشی است.

به‌گفته‌وی، امسال 70 یادواره شهدا در شهرستان کاشان برگزارشده‌است.

شایان ذکر است:کنگره شهدای دارالمومنین کاشان با عنوان «سردار شهید محمود خادمی، سرداران شهید، 1700 شهید کاشان و شهدای مدافع حرم» و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران ساعت هشت و نیم تا یازده و نیم صبح روز پنج‌شنبه 14 بهمن در سالن ورزشی شهدای بسیج سپاه کاشان اجرا می‌شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.