اصفهان؛

شهر گل و گلاب با عطر محمدی شهدای کاشان معطر می‌شود

کنگره شهدای دارالمومنین کاشان با عنوان «سردار شهید محمود خادمی، سرداران شهید، 1700 شهید کاشان و شهدای مدافع حرم» و سخنرانی سردار سلامی برگزار می‌شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این کنگره ساعت هشت و نیم تا یازده و نیم صبح روز پنج‌شنبه 14 بهمن در سالن ورزشی شهدای بسیج سپاه کاشان با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام،شمس‌الدین احمدی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی بویژه بین نسل جوان را از اهداف برگزاری کنگره برشمرد و گفت: برگزاری کنگره‌‌ها و یادواره‌های شهدا با توجه به تهاجمات گسترده جنگ نرم در فضای مجازی و رسانه‌ای علاوه بر اینکه عامل اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نسل جوان می‌شود برای آنها هدایتگر و سازنده‌است.

به‌گفته‌وی،محوریت کنگره با نام سردار شهید محمود خادمی به عنوان فرمانده سپاه بانه در سال 59 است تا زوایای زندگی و شخصیتی این شهید معظم بیشتر و بهتر از ط ریق کنگره معرفی و شناسایی شود.

وی، برگزاری کنگره شهدای دارالمومنین کاشان در دهه فجر را یادآور رشادت‌ها و ایثارگری شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت:همه ما مردم و مسوولین در برابر شهدا مدیونیم و به گفته شهید میثمی هر کاری انجام دهیم نمی‌توانیم حق آنها را اداکنیم.

به‌گفته‌وی،شهدا بر اساس آیه قرآنی «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» چون به جامعه حرکت معنوی می‌دهند زنده‌ و ابدی هستند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، با تاکید بر اینکه شهدا امروز سمت و سوی حرکت معنوی کشور را هدایت می‌کنند گفت:خدمتگزاری در کنگره شهدا یعنی تلاش برای حرکت‌آفرینی معنوی و شناسایی ارزش‌های نظام انقلاب اسلامی به جامعه است.

حجت‌الاسلام، احمدی، درس شهدا را مقاومت و ایثار تا پای جان عنوان‌کرد و گفت:استقامت و پایداری در مسیر حق، دفاع از انقلاب،ولایت و شهدا تا آخرین قطره خون پیام شهدا به همه ما است.

وی،در پایان با اشاره به فعالیت 16 پایگاه بسیج طلاب در قالب یک حوزه مقاومت گفت:2 هزار طلبه خو اهر و برادر در این پایگاه‌ها ساماندهی شدند که از این ظرفیت روحانیون برای فعالیت‌های بیسیج به‌عنوان مربی، سرمربی، سرگروه و مبلغان راهیان نور و حوزه‌های جهادی نیز استفاده می‌شود.

شایان ذکر است:سردار شهید محمود خادمی، فرمانده اطلاعات سپاه بانه 14 مهر سال 59 در حالیکه داوطلب شده بود دوست بیمارشان را به بیمارستان برساند،ماشینش توسط ضد انقلاب مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسيد .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.