اصفهان؛

افتتاح دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان از برگزاری مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در 13 بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی‌مقدم  در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی که در سطح هر شهرستان برگزار می‌شود نشان‌دهنده بلوغ فرهنگی آن منطقه است، اظهار کرد: کاشان همواره شاهد برگزاری مناسبت‌های مختلف فرهنگی بوده و این بیانگر جاری بودن خون فرهنگ در این منطقه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام‌ شده در چند ماه اخیر کاشان افزود: در حوزه تئاتر برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر و اجرای تئاتر مرده ماهی‌ها که هم‌اکنون در حال اکران است، از جمله این برنامه‌هاست؛ در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری پایگاه‌های بسیج چندین مورد یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرستان برگزار شد، همچنین در اسفندماه شاهد برگزاری کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: کاشان امسال هم برای سومین سال پیاپی نامزد پایتخت کتاب شد، سال گذشته با 36 طرح و امسال با 52 طرح کاندیدای این عنوان شدیم که این نشان‌دهنده افزایش طرح‌های خلاقانه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با اعلام اینکه نخستین نمایشگاه سراسری کتاب در کاشان سال 81 برگزار شد، عنوان کرد: با پیگیری و تلاش مسؤولان شهر مجوز برگزاری دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در بهمن‌ماه امسال از وزارت ارشاد صادر شد.
جوادی‌مقدم تصریح کرد: محل برگزاری نمایشگاه با حمایت‌های امام‌ جمعه کاشان شبستان مصلی نماز جمعه کاشان با مساحت 3 هزار متر مربع خواهد بود؛ همچنین به منظور هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب، نماز جمعه 15 بهمن‌ماه در فضای باز مصلی اقامه خواهد شد.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را 13 تا 18 بهمن و ساعات بازدید را 12-9 صبح و 20-16 اعلام کرد و اذعان داشت: امیدواریم با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه و ایام‌الله دهه فجر شاهد استقبال پرشور مردم باشیم، همچنین برنامه‌های جانبی متناسب با این مناسبت‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: مسابقه عکاسی «زندگی با کتاب» که برگزار شده و مورد استقبال خوبی واقع‌ شده بود، به دلیل ظرفیت‌های نمایشگاه کتاب تا پایان نمایشگاه تمدید شد.

وی با بیان اینکه از میان 500 ناشری که ثبت‌ نام کردند تنها 200 ناشر در نمایشگاه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: حدود 200 غرفه خواهیم داشت که از این میان 170 غرفه به ناشران اختصاص داده می‌شود و غرفه‌هایی نظیر مشاهیر کاشان، کاشان‌شناسی، رسانه‌ها، مطبوعات و سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است.
جوادی‌مقدم با شاره به اینکه بن‌های تخفیف به‌ صورت الکترونیکی و با 20 درصد تخفیف در محل نمایشگاه کتاب و با همکاری بانک شهر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: مجموع تخفیف‌های در نظر گرفته‌ شده برای این نمایشگاه حدود 4 میلیارد ریال است که در صورت استقبال مردم امکان افزایش آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: صبح سه‌شنبه 13 بهمن ساعت 10 مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، مسؤول نمایشگاه‌های وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امام‌ جمعه کاشان و سایر مسؤولان شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اذعان داشت: با توجه به امکانات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اتوبوس‌هایی در مرکز شهر برای رفت‌ و آمد مستقیم به نمایشگاه در نظر گرفته‌ شده است؛ هم‌چنین با هماهنگی‌های انجام‌ شده با اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان، اردوهایی برای بازدید از نمایشگاه برگزار خواهد شد و روزانه شاهد حضور دانش‌آموزان از 40 تا 50 مدرسه شهر و یا اطراف شهر خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به معضل اسامی نامناسب بعضی واحدهای تجاری اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ کارگیری نام‌های مقدس برای مکان‌های تجاری که هیچ تناسبی ندارد و استفاده از اسامی خارجی ممنوع است؛ هر هفته 15 تا 20 مورد از این قبیل تخلف به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش و اخطاریه پلمپ صادر می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.