لتونی اعلام کرد پهپاد روسی که در این کشور سقوط کرد حاوی مواد منفجره بوده است.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به دلیل تلاش غرب برای گسترش ناتو به مرز‌های روسیه آغاز شد. در این مدت اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدام به تسلیح گسترده کی یف در برابر مسکو کردند. با این حال، شاخه شرقی ناتو به دلیل همجواری با روسیه به شدت نگران گسترش منازعه به خاک خود است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات لتونی امروز (دوشنبه) اعلام کردند: یک پهپاد نظامی روسی که روز شنبه در این کشور سقوط کرده بود حامل مواد انفجاری بوده است. این پهپاد احتمالا به منظور هدف قرار دادن اهدافی در خاک اوکراین مورد استفاده قرار گرفته بود، اما وارد آسمان لتونی شد. 

رومانی و لتونی به عنوان دو عضو سازمان ناتو از آغاز تحقیقات پیرامون ورود پهپاد‌های نظامی روسیه به آسمان خود خبر داده اند. 

مقامات لتونی از خنثی سازی مواد انفجاری این پهپاد پس از فرود آن در خاک این کشور خبر دادند. این پهپاد در ۹۰ کیلومتری مرز بلاروس سقوط کرده بود. 

معاون دبیر کل سازمان ناتو با محکوم کردن نقض حریم هوایی لتونی به عنوان یکی از کشور‌های عضو این ائتلاف از سوی پهپاد روسی، اعلام کرد: این اقدام غیرمسئولانه و خطرناک است. با این حال، شواهد نشان نمی‌دهد این مسئله یک حمله تعمدی به یکی از اعضای ناتو است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ اوکراین ، ناتو ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار