اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون یورو از سود دارایی‌های روسیه را برای تامین هزینه تسلیحات ارائه شده از سوی پاریس به کی‌یف، به فرانسه اختصاص خواهد داد.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون یورو از سود دارایی‌های مسدود شده روسیه را برای تامین هزینه تسلیحات و مهمات ارائه شده از سوی پاریس به کی‌یف، به فرانسه اختصاص خواهد داد.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری ریانووستی، در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است که قرار است این پول برای خرید مهمات توپخانه و موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی از صنایع دفاعی فرانسه و ارسال سریع آنها به اوکراین در اختیار پاریس گذاشته شود.

وزارت دفاع فرانسه در این بیانیه با استقبال از در نظر گرفته شدن این سازوکار جدید برای پرداخت هزینه تسلیحات ارسال شده به اوکراین، می‌افزاید: این رویه به ما امکان می‌دهد تا به افزایش قابلیت‌های صنعتی فرانسه برای حمایت از اوکراین ادامه دهیم.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه (هشتم مه / ۱۹ اردیبهشت) بر سر طرحی برای استفاده از میلیارد‌ها یورو سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای تسلیح اوکراین و تامین مالی بازسازی این کشور پس از جنگ، به توافق رسیدند.

بلژیک که در سال جاری میلادی ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد که سفیران این اتحادیه «در مورد اقدامات مربوط به درآمد‌های ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه به توافق رسیده‌اند».در این بیانیه آمده است که این وجوه «برای بهبود و دفاع نظامی اوکراین در رابطه با حمله روسیه خواهد بود».

از آغاز حمله به اوکراین، کشور‌های غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند که بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار آن در بلژیک قرار دارد.

مقام‌های بلژیک پیش‌تر از قصد این کشور برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین خبر داده و اعلام کردند که هزینه این جت‌ها از سود دارایی‌هایی مسدودشده روسیه تامین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار